O tym, że pandemia – na skutek lockdownów oraz wdrożenia pracy i nauki zdalnej – wywołała cyfrową rewolucję w firmach, również tych mikro- i małych, mówi się już od wielu miesięcy. Ale teraz, dzięki badaniom Ipsos, widać, jak mocno przechodzenie na biznes online zmieniło obraz polskich przedsiębiorstw. Eksperci wskazują, że uruchomienie czy zdynamizowanie działalności online pozwoliło uodpornić wiele firm na kryzys i wyjść na rynki zagraniczne. Potwierdza to fakt, że w czasie pandemii powstało kilka tysięcy nowych e-sklepów.
Szczepionka na kryzys
– Sektor MŚP nie załamał się w kryzysie. Ponieważ w czasie pandemii rynek offline praktycznie z dnia na dzień przestał być dostępny, wielu przedsiębiorców zabrało się za budowanie nowego kanału online – mówi Magda Dziewguć, country manager w Google Cloud Polska.
W tej transformacji rodzimym firmom postanowił pomóc Polski Fundusz Rozwoju, wspólnie z Google oraz Operatorem Chmury Krajowej. Z ich wspólnego programu Firmy Jutra skorzystało już 11 tys. przedsiębiorców, a kolejne 4 tys. dołączy do projektu.