Porsche już kilka razy w historii zaskoczyło swoich najbardziej zagorzałych fanów. Najpierw prezentując Cayenne, a później model Panamera. Oba z zupełnie nowych segmentów, oba osiągnęły wielki sukces. Teraz przyszedł czas na kolejny eksperyment. Jest nim luksusowe kombi o nazwie Panamera Sport Turismo.
O tym modelu było głośno już od kilku miesięcy. Do sieci dostawały się kolejne przecieki, producent podgrzewał atmosferę przed premierą w Genewie, ale teraz wiemy już wszystko. Wersja Sport Turismo ma nieco inną bryłę niż standardowa wersja, ale praktycznie nie różni się pod względem gabarytów - jest wyższe o kilka milimetrów. Auto mierzy 5049 mm długości, 1428 mm wysokości i 1937 mm szerokości, a rozstaw osi wynosi 2950 mm.
Wysoka linia tylnej części nadwozia sprawia, że po raz pierwszy w Porsche Panamera zmieści się pięciu pasażerów. Tylna kanapa ma układ 2+1, ale na specjalne zamówienie mogą tam być dwa indywidualne i sterowane elektrycznie fotele. Wnętrze nowej wersji jest identyczne jak w modelu z normalnym bagażnikiem. Znajdziemy duże ekrany wraz z dotykowymi panelami sterującymi. Na pokładzie pojawią się też wszystkie systemy bezpieczeństwa oraz rozwiązania asystujące kierowcy.
Zwykle w przypadku Porsche nie interesuje nas pojemność bagażnika, ale Panamera Sport Turismo może się pochwalić praktycznością. Przestrzeń bagażowa pomieści standardowo 520 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy pojemność wzrasta do 1390 litrów. W wersji hybrydowej parametry są nieco gorsze - 425 i 1295 l. Producent zaoferował w wyposażeniu opcjonalnym system zarządzania przestrzenią bagażową składający się ze specjalnych szyn oraz uchwytów mocujących na siatki. Bardziej wymagający mogą zamówić dodatkowe gniazdko 230 V.
W modelu Panamera Sport Turismo po raz pierwszy pojawił się adaptacyjny tylny spojler. W zależności od trybu jazdy i prędkości może być nachylony pod trzema różnymi katami. Rozwiązanie generuje nawet do 50 kg dodatkowego docisku na tylną oś.