Na salonie motoryzacyjnym w Genewie Volvo zaprezentowało samochód, który bez wątpienia jest jedną z najważniejszych premier tego sezonu. Obecna generacja XC60 jest dostępna na rynku od 2008 roku, ale pomimo upływu czasu sprzedaż nadal utrzymywała się na bardzo wysokim poziomie.
Nowe Volvo XC60 jest większe, lżejsze, a do tego pojemniejsze. Szwedzki SUV powstał na zupełnie nowej płycie podłogowej SPA. Dzięki temu urósł o kilka centymetrów i mierzy 4,68 metra. Jednak największe znaczenie ma rozstaw osi powiększony o 9 cm. Pasażerowie na tylnej kanapie mają teraz więcej miejsca na nogi, zwiększyła się także przestrzeń bagażowa. Nowy SUV może się pochwalić bagażnikiem o pojemności 505 litrów.
Stylistyka nawiązuje do większego brata – XC90. Proporcje i bryła nadwozia są bardzo podobne, a przedni pas to charakterystyczna osłona chłodnicy oraz lampy z motywem młota Thora. We wnętrzu panuje ekskluzywny minimalizm. Znajdziemy tam materiały wykończeniowe wysokiej jakości, takie jak skóra, drewno czy metal. Centralnym punktem kokpitu jest system Sensus, czyli wielki, dotykowy tablet. Obsługuje m.in. Spotify, Apple CarPlay oraz Android Auto. System nawigacji jest wyposażony w funkcję automatycznego pobierania najnowszych map. O nastrój na pokładzie zadba 15-głośnikowy system audio Bowers&Wilkins.
Pod maską nowego Volvo XC60 pracują wyłącznie silniki czterocylindrowe. Klienci mają do wyboru jednostki: D4 AWD (190 KM), D5 AWD (235 KM), T5 (254 KM), T6 (320 KM) oraz hybrydowe T8 (407 KM). Auto będzie dostępne z napędem na przód lub cztery koła, a także z manualną lub automatyczną (8-biegową) skrzynią.
W przypadku Volvo nie mogło zabraknąć tematu bezpieczeństwa. Auto będzie wyposażone w szereg technologii, które poprawią komfort kierowcy i pasażerów. System City Safety włączy awaryjne hamowanie, jeśli wykryje ryzyko kolizji z innym pojazdem lub na drodze pojawi się pieszy, cyklista lub zwierzę. W sytuacjach krytycznych przejmie kontrolę nad autem i spróbuje ominąć przeszkodę. Nowy system BLIS ostrzeże o pojeździe znajdującym się w martwym polu, a przy okazji nie pozwoli zjechać na zajęty pas. System Pilot Assist wspomaga jazdę na prostych odcinkach dróg i jest w zasadzie wprowadzeniem do systemu autonomicznej jazdy.