Pacjenci mogą mieć wpływ na jakość usług – także tych finansowanych przez NFZ. Na Internetowym Koncie Pacjenta w zakładce „Historia leczenia” czekają na nich ankiety do wypełnienia. W dziesięciostopniowej skali mogą ocenić sprawność zapisów na wizytę, postawę pracowników rejestracji, zaangażowanie lekarza, zrozumiałość przekazanych informacji i prawdopodobieństwo polecenia placówki w przyszłości.
Czytaj więcej
Startuje pilotażowy program e-rejestracji wizyt do kardiologa oraz na rezonans magnetyczny i tomografię komputerową. Jak zapowiedział minister zdrowia Adam Niedzielski, od połowy maja mieszkańcy Mazowsza i województwa łódzkiego będą mogli zapisać się na konsultację i badania przez Internetowe Konto Pacjenta.
– Monitorujemy jakość i dostępność świadczeń opieki zdrowotnej. Dlatego tak ważna jest dla nas opinia pacjentów o warunkach udzielania świadczeń w placówkach leczniczych. Dzięki ankiecie chcemy poznać zdanie pacjentów o funkcjonowaniu placówek, w których się leczą, i wskazać obszary, które wymagają poprawy. Każdy głos jest dla nas bardzo ważny – podkreśla Filip Nowak, prezes Narodowego Funduszu Zdrowia.
Do pacjentów może też zadzwonić ankieter. Jeżeli jego zachowanie lub tożsamość będą budzić wątpliwości, to pod bezpłatnym numerem infolinii NFZ – 800 190 590 – pacjenci mogą zweryfikować i potwierdzić dane ankietera.
Ankieta jest anonimowa. Mimo że pacjent wypełnia ją we własnym Internetowym Koncie Pacjenta, do wysłanej ankiety nie zostaną dołączone jego dane.