Słoweńska artystka m.in. poddała się stymulacji piersi, by skłonić je do produkcji mleka, którym karmiła jedno ze szczeniąt. Użyła także komórki od innego psa i użyła jej do "zapłodnienia" swojej komórki jajowej metodą podobną do in vitro. Nie wyjaśniono jednak, na czym dokładnie polegał ten proces. Nie użyto jednak spermy psa, a komórki tłuszczowej, nie było więc absolutnie żadnego sposobu, by komórka jajowa stała się embrionem.
Mimo dziwnej natury tego "eksperymentu", krytycy docenili starania Słowenki, przyznając jej nagrodę na festiwalu Prix Ars Electronica w Austrii. Jury wydało oświadczenie, stwierdzające, że "Praca K-9 na pierwszy rzut oka może szokować - zawiłość i śmiałość projektu jest trudna do wyjaśnienia bez niebezpiecznych uproszczeń. Gdy jury rozpatrywało nagrodzoną pracę, zrozumiało, że ważne jest, by podążać za całym procesem, ponieważ jest to szeroko zakrojone badanie artystyczne, które rozwijało się przez trzy lata w czterech kolejnych projektach". "K-9_topology jest prawdziwą hybrydową pracą artystyczną z głębokim przesłaniem biologiczno-politycznym i na pewno wywoła sporą dyskusję z obu stron - artystycznej i naukowej" - dodano.
Smektar m.in. stworzyła film (dostępny w serwisie vimeo od maja), w którym karmi własną piersią psy i śpi nago obok nich. Na swojej stronie internetowej Słowenka wyjaśniała, że celem było "socjologiczne i ideologiczne zbadanie instrumentalizacji kobiecego ciała i karmienia piersią". Na jej projekt "K-9_topology" składały się łącznie cztery części: "Oto pies" (łac. "Ecce Canis"), "Poluję na przyrodę, a kultura poluje na mnie" (ang. "I hunt nature, and culture hunts me", "Hybrydowa rodzina" (ang. "Hybrid Family") oraz "ARTE_mis". To w ramach tego ostatniego, jak twierdzi, w laboratorium biotechnologicznym połączono "materiały komórkowe dwóch gatunków mięsożernych", czyli człowieka i psa. "Komórka hybrydowa jest potencjalnym, dystroficznym scenariuszem życia, który może mieć większe szanse przeżycia na planecie w ruinach kapitalizmu" - napisano o projekcie.
Ars Electronica to coroczny festiwal sztuki, technologii i społeczności elektronicznej odbywający się w Linzu. Nagrody Prix Ars Electronica przyznawane są od 1987 roku. Jednym ze zwycięzców był w 2005 roku Tomasz Bagiński, nagrodzony za czarny humor w animowanym filmie "sztuka spadania".