Pierwsza Strefa Czystego Transportu zacznie obowiązywać gdzie indziej niż w Krakowie, choć wcześniej władze tego miasta wielokrotnie próbowały ją wprowadzić. Po unieważnieniu przez sąd administracyjny uchwały krakowskich rajców, w stolicy Małopolski wciąż trwają prace nad nową.
Czytaj więcej
Strefa Czystego Transportu (SCT) w Krakowie powstanie, ale na pewno nie od wakacji tego roku. Dotyczące jej przepisy wejdą w życie ze znacznym przesunięciem.
Obszar Strefy Czystego Transportu w Warszawie
W tej sytuacji pionierem będzie Warszawa. Od 1 lipca SCT obejmie obszar 37 km kw. stolicy — większość Śródmieścia i fragmenty otaczających je dzielnic. Wjazd do SCT będą kontrolowały kamery i patrole kontrolujące pojazdy w ruchu wewnątrz strefy i na jej wlotach. Za złamanie zakazu będzie grozić 500 zł grzywny.
Zgodnie z uchwałą Rady m.st. Warszawy z 7 grudnia 2023 r. granica SCT będzie przebiegać:
- aleją Prymasa Tysiąclecia – od Alej Jerozolimskich do styku z linią kolejową nr 20 w rejonie ul. Czorsztyńskiej;
- liniami kolejowymi nr 20, 501, 9 i 7;
- ulicą Wiatraczną;
- aleją Stanów Zjednoczonych;
- mostem Łazienkowskim;
- aleją Armii Ludowej;
- ulicą Wawelską;
- ulicą Kopińską od ul. Wawelskiej do ulicy ppłk. M. Sokołowskiego „Grzymały”;
- ulicą ppłk. M. Sokołowskiego „Grzymały”;
- Alejami Jerozolimskimi od ul. ppłk. M. Sokołowskiego „Grzymały” do alei Prymasa Tysiąclecia.