Jego autorka - Lydia Nicholas nawiązała w nim do najsłynniejszego dzieła Krzysztofa Kieślowskiego „Trzy kolory”, filmowej trylogii, na którą składają się „Niebieski”, „Biały” i „Czerwony”, które symbolicznie reżyser odnosił do barw francuskiej flagi i haseł rewolucji francuskiej: Wolność, Równość, Braterstwo, a jednocześnie interpretował je na własny sposób poprzez złożone sytuacje psychologiczne. Filmy trylogii były zdobywcami najważniejszych nagród filmowych: Srebrnego Niedźwiedzia, Cezara, BAFTA i OSCARA
Nicholas narysowała doodle z portretem Kieślowskiego, używając tych trzech kolorów i opierając się na psychologicznych aspektach jego filmów, by przywołąć ich zawiłości poprzez analizę wielu twarzy człowieka w różnych sytuacjach, jak i właściwy dla reżysera sposób kadrowania, na przykład filmowanie aktorów przez okna lub ich odbicia.
Z kolei platforma Google Arts & Culture wraz z Fundacją Sztuki Współczesnej In Situ przygotowała dwie wystawy poświęcone życiu i twórczości Krzysztofa Kieślowskiego. Fundacja prowadzi Archiwum Twórczości Krzysztofa Kieślowskiego, w którym zebrano między innymi scenariusze filmów, notatki, korespondencję. W zbiorach znajdują się także fotografie i materiały z rodzinnego archiwum przekazane przez Marię Kieślowską.
Część tej kolekcji można obecnie obejrzeć na wirtualnej wystawie „Od Sokołowska do Sokołowska”, która przedstawia postać reżysera - jego dzieciństwo i młodość, a także okres studiów w łódzkiej Szkole Filmowej. Zebrane zdjęcia pokazują Kieślowskiego między innymi na rowerze, w samochodzie marki Velorex podczas wakacyjnej wyprawy ze szkolną miłością, z siostrą Ewą, czy z Bogusławem Lindą. Kuratorem wystawy jest Rafał Syska, dyrektor Narodowego Centrum Kultury Filmowej w Łodzi, wybitny badacz spuścizny po Kieślowskim