– Staramy się, aby program rozwijał się z każdą edycją i dostosowujemy go do zapotrzebowania, które obecnie obserwujemy – podkreśla Oktawian Zając, dyrektor zarządzający i starszy partner w firmie doradztwa strategicznego Boston Consulting Group (BCG) w Polsce, podsumowując zakończoną we wrześniu VI edycję programu mentoringowego EmpowerPL. Program, w którym mentees są studenci dobrych uczelni, a mentorami prezesi dużych firm, założyciele start-upów i liderzy sektora NGO, to inicjatywa BCG i Federacji Polskich Stowarzyszeń Studenckich w Wielkiej Brytanii.
Czytaj więcej
Najczęściej wiek, ale także orientacja seksualna i płeć są przez wielu pracowników postrzegane jako utrudnienie w osiągnięciu zawodowego sukcesu.
Co roku pojawia się w nim coś nowego – w ostatniej, VI edycji tą nowością był udział studentek i studentów z Ukrainy, a także mentorów pochodzenia ukraińskiego. Dlatego też organizatorzy zmienili nazwę programu.
– Ostatnia edycja była przełomowa – EmpowerPL przekształcił się w EmpowerPL+UA – przypomina Franciszek Hutten Czapski, dyrektor zarządzający i starszy partner BCG. Nie kryje też, że w pierwszym roku polsko-ukraińskiej edycji programu wyzwaniem było dotarcie do zupełnie nowej grupy osób, które w większości wcześniej go nie znały. To wyzwanie udało się jednak pokonać. – Mieliśmy łącznie ponad 70 par mentor-mentee, z czego prawie 20 osób to byli studenci z Ukrainy – zaznacza Hutten Czapski. W nowej, VII edycji EmpowerPL+UA będą już uczestniczyć także mentorzy z Ukrainy.
Jak wynika ze statystyk programu, którego patronem medialnym jest „Rzeczpospolita”, w sześciu dotychczasowych edycjach uczestniczyło już ponad 350 par mentees i mentorów. Wkrótce ta liczba powinna przekroczyć 400.