Podkarpacka firma rodzinna produkuje jogurty od trzech pokoleń. Magda Kubit przejęła biznes po swoim dziadku i ojcu, informuje na stronie spółka. Trzy lata temu wypuściła na rynek pierwsze wegańskie jogurty i śmietany czy napoje z „mleka” roślinnego, by od lipca oficjalnie skupić się tylko na tych surowcach.
– Decyzja o tym, że Magda staje się w pełni roślinną marką jest naturalnym skutkiem stałego rozwojem naszego portfolio produktowego, które od ponad dwóch lat zdominowane jest przez jogurty i śmietany na bazie mleczka kokosowego – mówi Magdalena Kubit, dyrektor zarządzająca Jogurty Magda.
Firma postanowiła wzmocnić przekaz i zmienić nazwę marki z „Jogurty Magda” na „Magda Roślinna”. Przejście klasycznej mleczarni na produkcję z surowców roślinnych wymagało dostosowania parku maszynowego.
Czytaj także: Wielka Brytania szuka mleka po świecie, Polska straci na brexicie
Firma jest pierwszą mleczarnią, która pożegnała się z mlekiem, ale oczywiście nie jest jedynym polskim producentem wegańskich produktów. W Polsce od trzech lat stosowana jest etykietka V-label, europejskie oznaczenie produktów dla wegan i wegetarian, które stosują 44 kraje i można je znaleźć na 18 tys. produktów od 1.6 tys. producentów. Nad Wisłą widnieją one między innymi na produktach firm ZPC Otmuchów, Polsoja, Huzar, Biomika (kosmetyki), Biowald, Zielona Budka, Next Trade (EssentiAla), MeGusto i Vitanella, a nawet Inglot czy Biomika, producentów kosmetyków. Roślinne wersje pasztetów czy parówek wprowadzili też tradycyjni producenci mięsa, jak Sokołów.
Dla producentów ważni są nie tylko weganie, ale też osoby określające się modnym nowym mianem „fleksitarian”, czyli jedynie ograniczających spożywanie mięsa. Duży wzrost zainteresowania produktami roślinnymi z ich strony oznacza spory wzrost popytu i dobre wieści dla branży.