Założona w 1965 roku przez 17-letniego pomysłodawcę Freda DeLuca i inwestora Petera Bucka sieć Subway (początkowo nazywała się „Pete’s Super Submarines”) stoi przed historyczną zmianą. Dwie rodziny postanowiły po sześciu dekadach sprzedać biznes. Pomimo udanych ostatnich lat sieć zmaga się z rosnącymi cenami energii i żywności, ale też silną konkurencją na rynku barów szybkiej obsługi.
Czytaj więcej
Subway wprowadził zaskakujący konkurs dla swoich klientów. Jeden wylosowany szczęśliwiec otrzyma na zawsze darmowy dostęp do kanapek sieci, pod jednym warunkiem – musi zmienić swoje nazwisko na „Subway”.
Po miesiącach poszukiwań popularna sieć sprzedająca kanapki znalazła chętnego inwestora – jest nim amerykański fundusz Roark Capital, właściciel restauracji pod szyldem Arby’s i Buffalo Wild Wings.
Jak donosi BBC, Subway ostatecznie przystał na warunki Roark Capital. Obie strony nie ujawniły wartości transakcji, jednak zagraniczne media podają, że jest ona szacowana na około 9,6 mld dol. To mniej, niż pierwotnie zakładali właściciele Subwaya, którzy liczyli na uzyskanie ponad 10 mld dol. ze sprzedaży sieci.
Dzięki przejęciu Subwaya fundusz inwestycyjny Roark Capital stanie się jednym z największych operatorów sieci restauracji na świecie.