Kolejna sieć fast-food zerka na Polskę. Konkurencja dla KFC

Amerykański Texas Chicken podaje na stronie internetowej, że szuka franczyzobiorców w kilku europejskich krajach, w tym w Polsce. Byłby to kolejny format bardzo bliski doskonale znanej sieci KFC.

Publikacja: 25.04.2023 10:58

Kolejna sieć fast-food zerka na Polskę. Konkurencja dla KFC

Foto: Choo Yut Shing/CC BY-NC-SA 2.0/Flickr

Obecnie sieć ma placówki w całych Stanach Zjednoczonych oraz w 25 krajach Europy, Azji, Środkowego Wschodu, Ameryki Łacińskiej i Oceanii. O jej planach rozwoju pierwszy napisał serwis Wiadomości Handlowe.

Jednak wiążące decyzje nie zapadły, firma jedynie otwiera opcje na kolejne nowe rynki. - Obecnie w Europie nie ma żadnych placówek, trudno się spodziewać wejścia tylko na jeden rynek, dla operatora franczyzowego nie ma to biznesowo żadnego sensu - mówi nam jeden z operatorów gastronomicznych. Kluczowe będzie raczej zdobycie przyczółka w postaci rynków niemieckiego czy hiszpańskiego, gdzie już panuje duża konkurencja.

Jak podają wiadomoscihandlowe.pl, na początku czerwca Polskę odwiedzi Ignacio Barbadillo, dyrektor ds. rozwoju biznesu międzynarodowego, by zachęcać polskie firmy do współpracy i zaprezentować założenia umowy franczyzowej.

Czytaj więcej

Cukier zalicza cenowy rajd na giełdach i na półkach

Firma w ten sposób zachęca też franczyzobiorców z Australii i wielu innych państw. Czy z sukcesem, dopiero się okaże. Konkurencja na rynku jest bowiem duża, a w Polsce sieć rywalizowałaby z wieloma innymi operatorami rosnącymi również w systemie partnerskim. Największy jest McDonald's, ale to również wielu innych graczy typu fast-food.

W Polsce segment ten to największa część rynku gastronomicznego, jednak także w nim widać oznaki spowolnienia. Jak już pisaliśmy, z analizy ruchu w ponad 1 tys. największych lokali typu fast-food w okresie od kwietnia do października wynika, że tylko sieć Subway zanotowała wzrost liczby wizyt i to jedynie o 1,5 proc. Pozostali, jak McDonald’s, Burger King czy KFC, odnotowali spadki od 2,6 proc. do 21,1 proc.

Analitycy Proxi.cloud i UCE Research analizowali zachowania ponad 570 tys. konsumentów i w oparciu o ich ruch i anonimowe dane widać, że nawet z tanich lokali odpływają klienci. Analitycy podkreślają, że nie musi to być tożsame ze spadkiem obrotów, wiele osób np. zamawia teraz z dowozem zamiast odwiedzać lokal, co także wpływa na ruch.

Niemniej sektor gastronomiczny jest pod ogromną presją i dane tak ARC Rynek i Opinia jak GfK Polonia wskazują, że właśnie na gastronomii Polacy chcą zaczynać redukowanie wydatków konsumpcyjnych i wskazuje to grupa ok. 40-50 proc. ankietowanych.

Obecnie sieć ma placówki w całych Stanach Zjednoczonych oraz w 25 krajach Europy, Azji, Środkowego Wschodu, Ameryki Łacińskiej i Oceanii. O jej planach rozwoju pierwszy napisał serwis Wiadomości Handlowe.

Jednak wiążące decyzje nie zapadły, firma jedynie otwiera opcje na kolejne nowe rynki. - Obecnie w Europie nie ma żadnych placówek, trudno się spodziewać wejścia tylko na jeden rynek, dla operatora franczyzowego nie ma to biznesowo żadnego sensu - mówi nam jeden z operatorów gastronomicznych. Kluczowe będzie raczej zdobycie przyczółka w postaci rynków niemieckiego czy hiszpańskiego, gdzie już panuje duża konkurencja.

Przemysł spożywczy
Koniak do Chin luzem w kontenerach. Załoga w Cognac strajkuje
Przemysł spożywczy
Rosjanie skopiowali pomysł Donalda Trumpa. Nowa marka wódki na rynku
Przemysł spożywczy
Sposób na drogi nabiał? Nasłać prokuraturę. Takie rzeczy tylko w Rosji
Przemysł spożywczy
Cena masła. Ile może kosztować w święta? „Zbliżamy się do 10 zł”
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przemysł spożywczy
Polacy szukają oszczędności, także w przypadku żywności