1. W jakich godzinach mogę skontaktować się z przychodnią lekarza rodzinnego?
Godzinny pracy placówek medycyny rodzinnej (podstawowej opieki zdrowotnej) są takie same jak przed epidemią - od poniedziałku do piątku, w godzinach pomiędzy 8.00 a 18.00, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy. W tym czasie placówka powinna być dostępna dla pacjentów i zapewnić telefoniczny kontakt z rejestracją, teleporadę lekarską, a także – w razie potrzeby – osobistą wizytę w przychodni. Jeżeli nastąpiło czasowe zamknięcie placówki przez służby sanitarno-epidemiologiczne (np. z powodu kwarantanny) – skontaktuj się z inną przychodnią, mającą umowę z Narodowym Funduszem Zdrowia. Pamiętaj, że poza wyżej wskazanymi godzinami i w dni wolne także masz prawo do opieki medycznej – działają w tym czasie przychodnie nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej – znajdź placówkę pod adresem https://www.nfz.gov.pl/dla-pacjenta/na-ratunek/ Jeśli masz problem zadzwoń pod numer 800 190 590.
2. Nie jestem ubezpieczony. Czy w razie zakażenia COVID-19 będę musiał zapłacić za leczenie?
Każdy ma prawo do bezpłatnych świadczeń opieki zdrowotnej (np. leków) i badań sanitarno-epidemiologicznych (np. testów), które są związane z COVID-19. Dotyczy to również osób nieposiadających ubezpieczenia zdrowotnego, a także osób nieposiadających obywatelstwa polskiego. Koszty świadczeń pokrywane są z budżetu państwa i nie będziesz musiał za nie zapłacić.