Max zastąpił HBO Max. Opinie o nowej platformie streamingowej

Marketingowa oprawa nowego serwisu z filmami i serialami od właściciela TVN jest dopracowana na maksa. Ale użytkownicy i eksperci mieli nadzieję na więcej.

Publikacja: 12.06.2024 08:39

Max zastąpił HBO Max

Max zastąpił HBO Max

Foto: Bloomberg

We wtorek 11 czerwca ruszyła w Polsce platforma streamingowa Max, następca HBO Max i Playera. Przedstawiciele TVN Warner Bros. Discovery, właściciela TVN i wymienionych platform liczą, że Max przyciągnie na długo rzesze użytkowników, a subskrybenci Playera w ciągu roku zmigrują na nową platformę. WBD nie szczędzi wysiłku, aby tak się stało.

Nosowska, Świątek, Inpost reklamują Max

Dotyczy to przede wszystkim oprawy reklamowej, której hasło przewodnie to #tujestcooglądać. Informacje o platformie pojawiły się na głównej antenie TVN. Max ruszył reklamowany przez piosenkarkę Kasię Nosowską, która nakręciła specjalny klip. Śpiewa w nim wymowne „Tylko to co chcę”. Twarzą Maxa będzie też Iga Świątek. Do nietypowych formatów reklamowych w WBD zaliczają wklejki na paczkomatach Inpostu, które będą promowały poszczególne tytuły z biblioteki programowej platformy Max.

Czytaj więcej

Nadchodzi następca HBO Max. Co czeka widzów?

Nie wszyscy widzowie są jednak zadowoleni. Nie wszystkich przekonuje, że serwis ma najwięcej lokalnych produkcji na tle innych rynków, gdzie działa oraz, że jest bogatszy niż był ponieważ dodano do niego produkcje i programy telewizyjne TVN.

Na platformie X (d. Twitter) serwis Max zbiera na razie krytyczne uwagi. 

Co oferuje Max. Za mało 4K i blockbusterów

za niewielką ofertę pozycji w technologii 4K (po okresie promocji pakiet z 4K kosztuje 49 zł) i uboższą bibliotekę blockbusterów w porównaniu z innymi krajami. Niektórzy piszą, że nie wszystko to, co było w HBO Max jest nadal dostępne. Tu chodzi głównie o filmy dla dzieci. Przedstawiciele WBD przyznawali w poniedziałek, że ta oferta będzie rozwijana.

O cenach nowych abonamentów Max pisaliśmy tutaj. 

Za ofertę programów z 4K krytykuje platformę również Paweł Okopień, „pan od telewizorów”, czyli redaktor i dziennikarz współpracujący z magazynami branżowymi.

Jak napisał na Linkedin, uruchomienie Max to „wyjątkowe wydarzenie z perspektywy historii TVN. Okopień zaczyna komentarz od pochwał za „bezkolizyjne” przejście z HBO Max do Max.

Faktycznie, jeśli nie liczyć krótkich problemów technicznych z instalacją aplikacji na telewizorach Samsunga, czy długim oczekiwaniem na mail by zresetować hasło, start Maxa od strony technicznej należy zaliczyć do udanych. Tym bardziej, że to usługa dla rynku masowego. A niejedna popularna aplikacja przy okazji modyfikacji traci funkcje albo przestaje działać.

Czytaj więcej

Disney, właściciel TVN i Fox tworzą nowy serwis sportowy ze streamingiem

Dziennikarz widzi jednak też niedociągnięcia właściciela platformy Max. Uważa, że „biblioteka ma masę dziur, zwłaszcza w ofercie Warnera”. Zalicza do nich brak takich pozycji jak „Odyseja Kosmiczna”, czy „Lego Przygoda” „4K? Zapomnij” – pisze publicysta, dodając, że lista względem amerykańskiej wersji serwisu jest nad wyraz skromna.

Gani też WBD za komunikowanie cen. O ile abonament z 4K uważa za drogi, to ofertę u operatorów za w porządku. „Brak zaakcentowania tego w odpowiedni sposób, wywołał falę komentarzy” – pisze Okopień.

Promocje i wady ofert u operatorów

„Przyszli abonenci, którzy zdecydują się na zawarcie umowy z Vectrą na usługi internetowe lub telewizyjne z okresem zobowiązania na 24 miesiące będą mogli skorzystać z aktualnej promocji i otrzymać dostęp do Max nawet na pół roku za 0 zł” – podała kablówka.

Czytaj więcej

Walt Disney traci użytkowników Disney+, ale zarabia więcej. Wchodzi w gry

Zaletą Max mają być treści sportowe, w tym relacje z Igrzysk Olimpijskich dołączone w promocyjnym okresie za darmo we wszystkich abonamentach. „W Max nawet sportowcy są na niebiesko!” – czytamy na profilu platformy Max.

Klienci kablówek i platform satelitarnych, którzy kupili dostęp do HBO Max wraz z abonamentem, zgłaszają jednak, że nie mogą aktywować dodatkowego pakietu sportowego.

„Najpierw wypadałoby Ich zobaczyć „Niestety, pakiet dodatkowy Kanały TV i Sport nie jest w tej chwili dostępny w subskrypcjach rozliczanych za pośrednictwem Twojego dostawcy.”, a później rozmawiać o kolorach” – napisał jeden z użytkowników.

We wtorek 11 czerwca ruszyła w Polsce platforma streamingowa Max, następca HBO Max i Playera. Przedstawiciele TVN Warner Bros. Discovery, właściciela TVN i wymienionych platform liczą, że Max przyciągnie na długo rzesze użytkowników, a subskrybenci Playera w ciągu roku zmigrują na nową platformę. WBD nie szczędzi wysiłku, aby tak się stało.

Nosowska, Świątek, Inpost reklamują Max

Pozostało 92% artykułu
Media
Akcje Cyfrowego Polsatu w górę. Zarząd o rodzinnym sporze
Media
Kina liczą, że pomoże im kilka tytułów
Media
„Parkiet” prezentuje nową ofertę prenumeraty. Wyjątkowa propozycja dla inwestorów
Media
„Rzeczpospolita” ma nową ofertę prenumeraty na 2025 rok
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Media
Szalony tydzień akcji Trump Media. Jaka będzie przyszłość spółki prezydenta elekta?