- Co roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów otrzymuje skargi dotyczące promocji, wyprzedaży i specjalnych okazji. Stanowią one ok. 10 proc. wszystkich zgłaszanych nieprawidłowości - czytamy na stronie UOKiK
Nieuczciwe praktyki
Do najczęściej zgłaszanych problemów należą żonglerka cenami, promocyjne „przynęty", niejasne naliczanie rabatów oraz anulowanie opłaconych zamówień.
Czytaj także: Black Friday i Cyber Monday: uwaga na oszustów
Przedsiębiorcy uciekają się do sztucznego podwyższania cen na kilka dni przed promocją, by później móc upozorować obniżkę. Kolejną nieuczciwą praktyką jest nęcenie promocjami, które w rzeczywistości dotyczą tylko niewielkiej liczby produktów. - Klient widzi informację „drugi produkt za -50%", po czym okazuje się, że chodzi wyłącznie o towary konkretnej marki a nie cały asortyment sklepu - tłumaczy UOKiK. Konsumenci także często skarżą się na naliczanie mniejszego rabatu niż deklarowano oraz na anulowanie zamówień, za które uiścili już należność.
Prawa e-konsumenta
W związku z tym, że w tym roku promocje głównie kuszą w internecie UOKiK przypomina o prawach e-konsumenta. Najważniejsze z nich to prawo do reklamacji i prawo odstąpienia od umowy.