Sieć Carrefour łączy siły z popularną platformą do zamawiania jedzenia

Rynek dostaw zamówień internetowych rozwija się coraz dynamiczniej, a potwierdza to współpraca platformy Pyszne.pl z siecią Carrefour. Konkurencja na rynku choćby z Glovo będzie coraz mocniejsza.

Publikacja: 27.10.2024 12:00

Carrefour

Carrefour

Foto: Bloomberg

Carrefour Polska i Pyszne.pl w poniedziałek poinformują o współpracy polegającej na rozszerzeniu oferty platformy o zakupy spożywcze z szybką dostawą do domu – dowiedziała się „Rzeczpospolita”.

Pyszne.pl dostarczy ze sklepów Carrefour

W pierwszym etapie współpracy obejmującym Warszawę, na platformie dostępnych będzie ok 4 tys. produktów, czyli nawet o 1000 więcej niż w standardowym dyskoncie. Firmy zapowiadają jednak systematyczne jego rozszerzanie o kolejne pozycje. Zamówione przez Pyszne.pl zakupy, podobnie jak i zamówione jedzenie, zostanie dostarczone przez dostawców platformy w czasie do kilkudziesięciu minut z najbliższego sklepu Carrefour. Dostawa będzie bezpłatna.

Czytaj więcej

Carrefour rusza z zaskakującą promocją. 150 zł za koszyk warty 1,5 tys. zł

- Współpraca poprzedzona została testami zarówno samej aplikacji, jak i logistyki dostarczania zakupów. Testy wypadł pomyślnie. Do końca października planujemy uruchomienie usługi w kilkudziesięciu lokalizacjach w całej Polsce. Na bieżąco będziemy informować o kolejnych miastach, w których nasi kurierzy dowiozą zakupy spożywcze z Carrefour – mówi Arkadiusz Krupicz, dyrektor zarządzający Pyszne.pl.

Firma podkreśla, że realizuje już dostawy nie tylko lokali gastronomicznych, ale także innych takich jak Cukiernia Sowa, Organic Market czy Duży Ben. - Kurierzy Pyszne.pl będą dostarczać zakupy bezpośrednio ze sklepów Carrefour, które znajdują się w okolicy, gdzie składane jest zamówienie. To gwarancja świeżości produktów i szybkiej realizacji zamówień – dodaje.

Podkreśla, że Pyszne.pl zaoferuje użytkownikom darmową dostawę, aby zachęcić ich do korzystania z oferty Carrefour za pośrednictwem Pyszne.pl. W tym celu planowana jest także duża kampania reklamowa w telewizji oraz szereg działań marketingowych. - Dla nas to także początek współpracy z dużymi sieciami handlowymi i innymi. Mogę zdradzić, że jesteśmy w trakcie rozmów z potencjalnymi partnerami, aby jak najbardziej poszerzyć naszą ofertę dla klientów i dawać im największy wybór produktów nie tylko z sektora spożywczego, ale też elektroniki czy kosmetyków – mówi Arkadiusz Krupicz.

Będzie więcej produktów

- Na platformie dostępnych jest około 4 tys. produktów. To mniej więcej tyle, ile w swojej ofercie mają największe w Polsce sklepy dyskontowe, tak więc klienci mają już w czym wybierać. Nie oznacza to jednak, że na tym poprzestaniemy. Chcemy, aby na Pyszne.pl klienci mogli znaleźć asortyment przynajmniej 2-3 większy, bo to właśnie wyróżnia Carrefour na polskim rynku – mówi Marek Garus, dyrektor ds. operacji i rozwoju e-commerce w Carrefour Polska.

Dostawy produktów z tej sieci zamawianych na platformie Pyszne.pl realizowane są w czasie około jednej godziny. - Zależy nam, żeby koszt usługi dla klienta końcowego był jak najniższy, a nawet wynosił zero złotych. Jednak z uwagi, np. na większą odległość dostaw zamówień, będziemy musieli do takich zakupów doliczać koszty logistyczne. Na tą chwilę nasze widełki kosztów dostawy mieszczą się między zero, a maksymalnie 13,99 zł za dostawę – dodaje.

Rosnący rynek szybkich dostaw

Q-commerce znany również jako quick commerce, delivery on demand lub e-grocery to szybko rozwijająca się gałąź e-commerce. Odróżnia go czas dostawy, a zazwyczaj sklepy oferują nie dłużej niż godzinę.

Czytaj więcej

Restauracje znów na fali. Boom na foodtrucki i posiłki zamawiane online

Dostawy są realizowane zazwyczaj ze specjalnych punktów przeznaczonych do szybkiej obsługi zamówień tzw. Dark Store'ów. To zwykłe sklepy, ale nie obsługują klientów z ulicy, jedynie kurierzy i pracownicy platform q-commerce są uprawnieni do wejścia, aby odebrać wcześniej przygotowanie zamówienie, bądź zrobić zakupy zgodne z zamówieniem online.

MediaMarkt wybrał opcję dostaw ze stacjonarnych sklepów, dostawy jego zakupów realizuje Uber Direct. W 2022 r. podobny model testował operator dostaw ekspresowych Glovo z pierwszą marką odzieżową Laurella.

Wciąż szybkie dostawy obejmują głównie rynek spożywczy. - Największa sieć dyskontów w kraju, czyli Biedronka, we współpracy z firmą Glovo oferuje usługę Biedronka Express, natomiast Żabka stworzyła usługę Jush. Na wejście w segment e-grocery zdecydowali się we wspólnej współpracy Makro oraz InPost - podaje PwC.

Carrefour Polska i Pyszne.pl w poniedziałek poinformują o współpracy polegającej na rozszerzeniu oferty platformy o zakupy spożywcze z szybką dostawą do domu – dowiedziała się „Rzeczpospolita”.

Pyszne.pl dostarczy ze sklepów Carrefour

Pozostało 95% artykułu
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd