Sklepy pomagają w walce ze skutkami powodzi

Całe tiry najróżniejszych towarów przekazywane powodzianom, mrożenie cen, a nawet obniżanie stawek, zbiórki w sklepach - to tylko część akcji prowadzonych przez sieci handlowe na rzecz poszkodowanych przez powódź.

Publikacja: 23.09.2024 13:09

Zalania w związku z wysokim stanem wody w Odrze w Nowej Soli

Zalania w związku z wysokim stanem wody w Odrze w Nowej Soli

Foto: PAP/Lech Muszyński

W obliczu powodzi, która dotknęła południe Polski, sieci handlowe, jak choćby te zrzeszone w Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, podjęły szereg działań na rzecz osób poszkodowanych skutkami klęski żywiołowej. Wsparcie otrzymują zarówno mieszkańcy, jak również pracownicy sieci z terenów powodziowych.

Pomoc dla terenów powodziowych

Sklepy dysponują specjalnym budżetem pomocowym na doraźne wsparcie w swojej okolicy. - Pieniądze są przeznaczone na zakup materiałów potrzebnych do usuwania skutków klęski żywiołowej – mówi Renata Juszkiewicz, prezes POHiD. - Placówki handlowe utrzymują pełne stany magazynowe, aby na bieżąco dostarczać produkty na najpilniejszej potrzeby i zapewnić ciągłość dostaw. Firmy podjęły decyzję o czasowym zamrożeniu cen na najbardziej poszukiwane produkty służące walce ze skutkami powodzi. Ceny te nie ulegną podwyższeniu. Wiele produktów jest oferowanych po cenach promocyjnych – dodaje.

Czytaj więcej

Powódź i straty liczone w miliardach. Czy budżet państwa to zniesie?

Do gmin wysyłane są transporty wody i żywności. Przeprowadzane są zbiórki produktów: w sklepach ustawiono specjalne kosze, w których wszyscy chętni mogą zostawić produkty m.in. środki higieniczne, środki czystości i artykuły do sprzątania.

Pracownikom przekazywane są nieodpłatnie specjalistyczne produkty do osuszania pomieszczeń, które trafią do mieszkańców poszkodowanych miejscowości.

Zbiórki w sklepach

Banki Żywności uruchomiły zbiórki darowizn dla powodzian we współpracy z sieciami handlowymi: Lidl, MAKRO, Netto i Polomarket. Każdy może przekazać żywność i środki higieniczne na rzecz osób poszkodowanych przez żywioł.

Czytaj więcej

Poczta Polska pomaga powodzianom. Przyspieszyła dostarczanie emerytur

- Koordynujemy przekazywanie wsparcia do miejsc, w których jest to najbardziej potrzebne. W tym momencie ofiary powodzi najbardziej potrzebują żywności suchej i środków higienicznych – mówi Beata Ciepła, prezes Federacji Polskich Banków Żywności.

Lidl podaje, że od początku klęski żywiołowej, spowodowanej powodzią w południowej części Polski, wraz ze swoimi klientami przekazał już ponad 375 ton towarów dla mieszkańców terenów dotkniętych kataklizmem. Sieć rozesłała potrzebującym pomoc o łącznej wartości 1,2 mln zł. A to jeszcze nie koniec.

Elektronika i pościel

Nie chodzi tylko o żywność, w zalanych domach brakuje przecież wielu innych towarów. Sieć z elektroniką Media Expert podaje, że jej agregaty prądotwórcze pracują obecnie w Głuchołazach, Nysie, Prudniku, Lądku-Zdroju i Otmuchowie. - W razie konieczności będziemy je przekierowywać do kolejnych miejsc dotkniętych falą powodzi. Wczoraj rozdaliśmy w Głuchołazach i Nysie 13 tys. butelek wody pitnej. Kolejna dostawa jest w drodze, w tym do Stronia Śląskiego i Lądka-Zdroju – podaje firma.

Czytaj więcej

Tak biznes pomaga powodzianom

Auta Media Expert zostały na zalanych terenach oddelegowane do dyspozycji sztabów kryzysowych – będą wspierały logistykę dostaw pomocy ze sztabów do osób potrzebujących.

Sieć Jysk wysłała do Kłodzka i Nysy dwa tiry produktów pierwszej potrzeby, w tym kołder, poduszek, materacy i pościeli. Firma podaje, że w sklepach na terenach objętych klęską żywiołową, czasowo wprowadza rabat specjalny 20 proc. dla jednostek budżetowych, organizacji pozarządowych, firm, osób prywatnych, które albo same potrzebują pomocy albo takiej pomocy udzielają. - Rabat specjalny dotyczy artykułów najbardziej potrzebnych i jest w istocie rabatem dodatkowym ponieważ łączy się z obowiązującymi w tej chwili promocjami – informuje Jysk.

Czytaj więcej

Minister finansów Andrzej Domański: Prawdopodobnie trzeba będzie zmienić budżet

Sieć składów budowlanych PSB wysłała trzy tiry m.in. z zapasami wody pitnej, wiadrami, środkami czystości oraz pompami do brudnej wody. - Te niezbędne środki trafią do naszych Partnerów Grupy PSB działających w regionach najbardziej dotkniętych powodzią, w tym do Kamiennej Góry, Nysy i Głuchołazów. Lokalni Partnerzy sieci PSB we współpracy z miejscowymi sztabami kryzysowymi zorganizują dystrybucję wsparcia, aby jak najszybciej dotarło ono do potrzebujących - podaje firma.

W obliczu powodzi, która dotknęła południe Polski, sieci handlowe, jak choćby te zrzeszone w Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, podjęły szereg działań na rzecz osób poszkodowanych skutkami klęski żywiołowej. Wsparcie otrzymują zarówno mieszkańcy, jak również pracownicy sieci z terenów powodziowych.

Pomoc dla terenów powodziowych

Pozostało 93% artykułu
Czym jeździć
Technologia, której nie zobaczysz. Ale możesz ją poczuć
Tu i Teraz
Skoda Kodiaq - nowy wymiar przestrzeni
Handel
Przez rosnące ceny zyskują programy lojalnościowe. Czym przyciągają sklepy?
Handel
Będą tysiące nowych sklepów. Żabka przedstawiła ambitne plany rozwojowe
Handel
Ekspresowy koniec sprzedaży mentolowych wkładów tytoniowych?
Handel
Koniec z alkotubkami. Producent wstrzymuje natychmiast ich produkcję