Sklepy pomagają w walce ze skutkami powodzi

Całe tiry najróżniejszych towarów przekazywane powodzianom, mrożenie cen, a nawet obniżanie stawek, zbiórki w sklepach - to tylko część akcji prowadzonych przez sieci handlowe na rzecz poszkodowanych przez powódź.

Publikacja: 23.09.2024 13:09

Zalania w związku z wysokim stanem wody w Odrze w Nowej Soli

Zalania w związku z wysokim stanem wody w Odrze w Nowej Soli

Foto: PAP/Lech Muszyński

W obliczu powodzi, która dotknęła południe Polski, sieci handlowe, jak choćby te zrzeszone w Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, podjęły szereg działań na rzecz osób poszkodowanych skutkami klęski żywiołowej. Wsparcie otrzymują zarówno mieszkańcy, jak również pracownicy sieci z terenów powodziowych.

Pomoc dla terenów powodziowych

Sklepy dysponują specjalnym budżetem pomocowym na doraźne wsparcie w swojej okolicy. - Pieniądze są przeznaczone na zakup materiałów potrzebnych do usuwania skutków klęski żywiołowej – mówi Renata Juszkiewicz, prezes POHiD. - Placówki handlowe utrzymują pełne stany magazynowe, aby na bieżąco dostarczać produkty na najpilniejszej potrzeby i zapewnić ciągłość dostaw. Firmy podjęły decyzję o czasowym zamrożeniu cen na najbardziej poszukiwane produkty służące walce ze skutkami powodzi. Ceny te nie ulegną podwyższeniu. Wiele produktów jest oferowanych po cenach promocyjnych – dodaje.

Czytaj więcej

Powódź i straty liczone w miliardach. Czy budżet państwa to zniesie?

Do gmin wysyłane są transporty wody i żywności. Przeprowadzane są zbiórki produktów: w sklepach ustawiono specjalne kosze, w których wszyscy chętni mogą zostawić produkty m.in. środki higieniczne, środki czystości i artykuły do sprzątania.

Pracownikom przekazywane są nieodpłatnie specjalistyczne produkty do osuszania pomieszczeń, które trafią do mieszkańców poszkodowanych miejscowości.

Zbiórki w sklepach

Banki Żywności uruchomiły zbiórki darowizn dla powodzian we współpracy z sieciami handlowymi: Lidl, MAKRO, Netto i Polomarket. Każdy może przekazać żywność i środki higieniczne na rzecz osób poszkodowanych przez żywioł.

Czytaj więcej

Poczta Polska pomaga powodzianom. Przyspieszyła dostarczanie emerytur

- Koordynujemy przekazywanie wsparcia do miejsc, w których jest to najbardziej potrzebne. W tym momencie ofiary powodzi najbardziej potrzebują żywności suchej i środków higienicznych – mówi Beata Ciepła, prezes Federacji Polskich Banków Żywności.

Lidl podaje, że od początku klęski żywiołowej, spowodowanej powodzią w południowej części Polski, wraz ze swoimi klientami przekazał już ponad 375 ton towarów dla mieszkańców terenów dotkniętych kataklizmem. Sieć rozesłała potrzebującym pomoc o łącznej wartości 1,2 mln zł. A to jeszcze nie koniec.

Elektronika i pościel

Nie chodzi tylko o żywność, w zalanych domach brakuje przecież wielu innych towarów. Sieć z elektroniką Media Expert podaje, że jej agregaty prądotwórcze pracują obecnie w Głuchołazach, Nysie, Prudniku, Lądku-Zdroju i Otmuchowie. - W razie konieczności będziemy je przekierowywać do kolejnych miejsc dotkniętych falą powodzi. Wczoraj rozdaliśmy w Głuchołazach i Nysie 13 tys. butelek wody pitnej. Kolejna dostawa jest w drodze, w tym do Stronia Śląskiego i Lądka-Zdroju – podaje firma.

Czytaj więcej

Tak biznes pomaga powodzianom

Auta Media Expert zostały na zalanych terenach oddelegowane do dyspozycji sztabów kryzysowych – będą wspierały logistykę dostaw pomocy ze sztabów do osób potrzebujących.

Sieć Jysk wysłała do Kłodzka i Nysy dwa tiry produktów pierwszej potrzeby, w tym kołder, poduszek, materacy i pościeli. Firma podaje, że w sklepach na terenach objętych klęską żywiołową, czasowo wprowadza rabat specjalny 20 proc. dla jednostek budżetowych, organizacji pozarządowych, firm, osób prywatnych, które albo same potrzebują pomocy albo takiej pomocy udzielają. - Rabat specjalny dotyczy artykułów najbardziej potrzebnych i jest w istocie rabatem dodatkowym ponieważ łączy się z obowiązującymi w tej chwili promocjami – informuje Jysk.

Czytaj więcej

Minister finansów Andrzej Domański: Prawdopodobnie trzeba będzie zmienić budżet

Sieć składów budowlanych PSB wysłała trzy tiry m.in. z zapasami wody pitnej, wiadrami, środkami czystości oraz pompami do brudnej wody. - Te niezbędne środki trafią do naszych Partnerów Grupy PSB działających w regionach najbardziej dotkniętych powodzią, w tym do Kamiennej Góry, Nysy i Głuchołazów. Lokalni Partnerzy sieci PSB we współpracy z miejscowymi sztabami kryzysowymi zorganizują dystrybucję wsparcia, aby jak najszybciej dotarło ono do potrzebujących - podaje firma.

W obliczu powodzi, która dotknęła południe Polski, sieci handlowe, jak choćby te zrzeszone w Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, podjęły szereg działań na rzecz osób poszkodowanych skutkami klęski żywiołowej. Wsparcie otrzymują zarówno mieszkańcy, jak również pracownicy sieci z terenów powodziowych.

Pomoc dla terenów powodziowych

Pozostało 93% artykułu
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd