Polska sieć handlowa kupuje zagranicznego konkurenta – Spar Polska

GK Specjał podpisała przedwstępną umowę zakupu udziałów w sieci handlowej Spar Polska. Finalizacja umowy jest uzależniona od spełnienia warunków przez obie strony oraz uzyskania niezbędnych zgód urzędu antymonopolowego. Wartości transakcji nie podano.

Publikacja: 04.09.2024 13:28

Polska sieć handlowa kupuje zagranicznego konkurenta – Spar Polska

Foto: Adobe Stock

Co podkreśla sprzedający, czyli Spar Group, transakcja dotyczy sprzedaży udziałów. Oznacza to, że cała sieć  Spar będzie nadal funkcjonować wraz ze sklepami pod tą marką. Z punktu widzenia klientów i konsumentów nie zajdzie żadna znacząca zmiana.

Spar w polskie ręce

- GK Specjał to bardzo dynamicznie rozwijająca się, szanowana i uznana firma zajmująca się sprzedażą hurtową i detaliczną w Polsce i jest nam niezmiernie miło, że mamy szansę przekazać jej markę Spar – podkreśla Wayne Hodson, prezes zarządu sieci Spar w Polsce.

Czytaj więcej

Bardzo dobre wiadomości dla firm. Polacy znów chcą wydawać

Ostatnio sieć otworzyła kolejne nowe sklepy w formacie Spar Mini – w miejscowościach Borówiec Kamionki, w Nowej Soli oraz w Tarnowie. Dodatkowo firma rozszerzyła w tym roku ofertę marki własnej, w ciągu ostatnich sześciu miesięcy sieć wprowadziła ponad 150 indeksów w różnych kategoriach – zarówno spożywczych, jak i non food.

Pod marką działa ponad 200 sklepów, właścicielem jest The SPAR Group Limited, jeden z największych południowoafrykańskich sprzedawców detalicznych, notowany na giełdzie w Johannesburgu.

GK Specjał to operator zarówno handlu hurtowego, działa też na rynku handlu detalicznego. Firma podaje, że ma 100 tys. mkw. powierzchni magazynowej, zarządza też ponad 13,1 tys. sklepów franczyzowych w ramach sieci Nasz Sklep, Livio i Rabat Detal.

Piotr i Paweł dla Spar

Firma działa w Polsce od lat, w 2019 r. przejęła 80 proc. udziałów w zadłużonej sieci supermarketów Piotr i Paweł od funduszu Capital Partners. Jak wynika ze sprawozdania finansowego Spar Group, zapłaciła za te udziały jedynie 1 euro. Przejęła też zadłużenie przekraczające 100 mln zł. Wówczas ta sieć prowadziła 66 sklepów, szybko przeprowadzono rebranding.

Aktywa w Polsce obejmują także nowoczesną firmę produkującą dania gotowe oraz dwa regionalne centra dystrybucyjne w południowej oraz środkowej Polsce.

- Utrzymując pozytywne nastawienie do możliwości i perspektyw rozwoju handlu detalicznego na dynamicznym i rosnącym rynku w Polsce, zespół zarządzający i pracownicy będą nadal pracować zarówno nad wzrostem, jak i rozwojem działalności Spar w Polsce - czytamy w oświadczeniu gdy ogłoszono plan sprzedaży polskiego oddziału. - W celu zapewnienia dalszej obecności marki w Polsce, bezpieczeństwa kontrahentów, partnerów detalicznych oraz zespołu w Polsce, jak również utrzymania obecnego polskiego biznesu, The Spar Group potwierdziła, że nadal będzie zapewniać wymagane wsparcie dla polskiej spółki do czasu sfinalizowania procesu znalezienia odpowiedniego i wiarygodnego inwestora - podała firma.

Co podkreśla sprzedający, czyli Spar Group, transakcja dotyczy sprzedaży udziałów. Oznacza to, że cała sieć  Spar będzie nadal funkcjonować wraz ze sklepami pod tą marką. Z punktu widzenia klientów i konsumentów nie zajdzie żadna znacząca zmiana.

Spar w polskie ręce

Pozostało 89% artykułu
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd