IKEA przeznaczy pół miliarda złotych na obniżki cen połowy produktów

Nie chodzi o promocje, ale cięcie regularnych cen tysięcy produktów. Do końca sierpnia akcja ma objąć połowę asortymentu sklepów sieci.

Publikacja: 23.01.2024 15:15

IKEA przeznaczy pół miliarda złotych na obniżki cen połowy produktów

Foto: Bloomberg

IKEA wdrożenie planu obniżania cen zaczęła we wrześniu 2023 r., początkowo objął on 500 produktów. Akcja była stopniowo rozszerzana, by w całym roku finansowym 2024, kończącym się w sierpniu, objąć ok 5 tys. produktów, czyli połowę asortymentu. Firma podkreśla, że nie chodzi o czasowe promocje, a obniżki cen regularnych, bez terminu zakończenia ich obowiązywania.

- To nasza odpowiedź na obecne wyzwania związane ze wzrostem cen i sytuacją gospodarstw domowych. Średnio obniżka może wynieść ok. 19 proc. - mówi Katarzyna Broniarek-Niemczycka, odpowiedzialna za komunikację w IKEA Polska.

Czytaj więcej

Ikea wycofuje niebezpieczny produkt. Ryzyko porażenia prądem

Firma podkreśla, że jest to możliwe dzięki szeregom akcji optymalizacji kosztów, tak na poziomie produkcji, jak i logistyki. Wdrożenie jest prowadzone teraz, gdy uspokoiła się sytuacja z przerwanymi łańcuchami dostaw, co wywołała pandemia. Spowodowało to wzrost cen wielu kategorii oraz kłopoty z dostępnością niektórych kategorii.

- Z badań wynika, że Polska jest w czołówce państw z najwyższym poziomem obaw o wzrost cen. Wiele osób boi się o finanse bardziej niż o własne zdrowie, co pokazuje jak trudna jest sytuacja — mówi Magdalena Krokowska-Wicherek, dyrektorka regionu w IKEA Retail.

Firma podkreśla, że nie dotykają jej zawirowania związane z obecnym kryzysem wywołanym sytuacją w regionie Morza Czerwonego, ponieważ produkcja jest w dużym stopniu prowadzona w Europie. Polska jest drugim globalnie, po Chinach, dostawcą produktów do sklepów tej sieci.

- Ceny obniżamy zarówno w przypadku drobniejszych akcesoriów, jak i mebli - chodzi zarówno o sofy jak i zabudowy kuchenne - mówi Tomasz Wiąz, dyrektor Regionu Warszawa Targówek w IKEA.

Największym wyzwaniem jest obecnie obniżanie cen mebli z drewna, ponieważ z tym surowcem są wciąż kłopoty. Jednak w miarę uspokajania się sytuacji na rynku drewna obniżki obejmą w szerszym zakresie także tę kategorię produktów. Obniżki objęły nawet dania w restauracjach w sklepach IKEA, które dla wielu klientów są obowiązkowym puntem każdej wizyty w sklepie.

IKEA wdrożenie planu obniżania cen zaczęła we wrześniu 2023 r., początkowo objął on 500 produktów. Akcja była stopniowo rozszerzana, by w całym roku finansowym 2024, kończącym się w sierpniu, objąć ok 5 tys. produktów, czyli połowę asortymentu. Firma podkreśla, że nie chodzi o czasowe promocje, a obniżki cen regularnych, bez terminu zakończenia ich obowiązywania.

- To nasza odpowiedź na obecne wyzwania związane ze wzrostem cen i sytuacją gospodarstw domowych. Średnio obniżka może wynieść ok. 19 proc. - mówi Katarzyna Broniarek-Niemczycka, odpowiedzialna za komunikację w IKEA Polska.

Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd