Polacy kupujący online coraz rozważniej podchodzą do zakupów – wynika z najnowszego raportu „Customer Journey 2023. Poszukiwanie i zakup produktów online”, przygotowanego przez agencję badawczą Minds & Roses przy współpracy z Allegro.
Czytaj więcej
Ponad ośmiu na dziesięciu Polaków w wieku 18–26 lat odczuwa w swoim budżecie skutki inflacji. Ci, których wzrost kosztów życia dotyka najbardziej, częściej myślą o emigracji.
Już co trzecia osoba podczas zakupów w internecie poszukuje równowagi między odpowiednią jakością a atrakcyjną ceną, porównuje oferty w różnych miejscach i jest w stanie świadomie wybrać moment zakupu produktu. Między innymi takie działania wpisują się w koncepcję smart shoppingu. Są też odpowiedzią na wysoką inflację.
Jak pokazują dane z raportu „Customer Journey 2023”, 96 proc. kupujących smart zazwyczaj szuka dobrego produktu w atrakcyjnej cenie. 79 proc. dokonałaby zakupu w miejscu, z którym nie ma wcześniejszych doświadczeń zakupowych, gdyby tylko zaoferowano im atrakcyjny rabat.
Co jednak ważne: ci badani nadal deklarowali lojalność wobec sklepów, z których korzystają na co dzień. 71 proc. smart konsumentów jest w stanie poczekać z zakupem na czas atrakcyjnych promocji. A ponad połowa (53 proc.) chcąc znaleźć atrakcyjne rabaty, porównuje ceny tego samego produktu na różnych urządzeniach, w tym na laptopie i na aplikacji w smartfonie.