Kiedy w lutym 2022 roku Amazon podniósł cenę subskrypcji Prime w USA, jasne było, że to dopiero początek. 25 lipca koncern zdecydował, że cena za opcję dającą rozszerzoną darmową dostawę, dodatkowe promocje oraz dostęp do serwisu z filmami i serialami wzrośnie również na niektórych rynkach europejskich.
Cena Prime w Niemczech (drugi rynek koncernu) wzrosła o 30 procent do 89,9 euro rocznie. O 20 procent więcej zapłacą Brytyjczycy, których cena za Prime wynosić będzie 95 funtów rocznie. Bardzo duże podwyżki czekają też klientów w Hiszpanii, Włoszech i Francji – jak informuje Reuters, cena za Prime na tych rynkach wzrośnie między 39 a 43 procent.
Zmiany cen wejdą w życie 15 września dla nowych klientów, a dla starych klientów przy pierwszym płaceniu za kolejny rok po 15 września. Podwyżkę Amazon tłumaczy „wzrostem inflacji i kosztów operacyjnych”. Koncern zapewnia przy tym, że będzie „ciężko pracować na to, by Prime oferował wyjątkowe korzyści dla członków”.
Czytaj więcej
Platforma Disneya mocno uderzyła w konkurencję w Polsce wydatkami na reklamę – wskazują najnowsze badania. Zdaniem analityków obawiać może się jej nawet największy gracz, który na świecie stracił już sporo klientów.
W Polsce ceny Prime jak na razie pozostają bez zmian i są jednymi z najniższych. Obecnie roczny abonament kosztuje 49 zł. Opcja miesięczna to opłata 10,99. Podobnie jak na wszystkich rynkach, na których działa Amazon, w cenę wliczone są darmowa i ekspresowa dostawa, dostęp do serwisu VOD czy serwisu z grami.