Grupa Redan w lipcu 2016 r. osiągnęła 47 mln zł przychodów, czyli o 10 proc. więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Narastająco od stycznia do lipca tego roku obroty wyniosły łącznie 329 mln zł i były wyższe o 11 proc. w ujęciu r./r. To jednak tempo niższe niż przyrostu powierzchni handlowej grupy (na koniec lipca wyniosła 128 tys. m2, co oznacza wzrost o 14 proc. w odniesieniu do lipca 2015 r.).
- Grupa systematycznie osiąga wzrost skali działania. Poprawa obrotów w lipcu została uzyskana głównie dzięki sieci dyskontowej TextilMarket, która regularnie w każdym miesiącu wykazuje dwucyfrową dynamikę sprzedaży w ujęciu procentowym. W minionym miesiącu także sieć modowa osiągnęła wzrost przychodów. W przypadku obu segmentów głównym motorem wzrostu obrotów jest zwiększanie powierzchni handlowej - mówi Bogusz Kruszyński, prezes Redanu.
Sieć dyskontów odzieżowych TXM TextilMarket w lipcu uzyskała 28 mln zł obrotów, czyli o 16 proc. więcej niż w tym samym okresie zeszłego roku. Narastająco przez pierwszych siedem miesięcy przychody TXM w ujęciu r./r. poprawiły się o 19 proc. i wyniosły 196 mln zł. Ale również sprzedaż w tym segmencie rośnie wolniej niż sieć, która na koniec minionego miesiąca liczyła 372 sklepów własnych o łącznej powierzchni 85,8 tys. m2 i była o 22 proc. większa niż na koniec lipca 2015 r.
W segmencie modowym lipcowa sprzedaż towarów sięgnęła 18 mln zł i była wyższa o 3 proc. niż w lipcu poprzedniego roku. W ujęciu narastającym obroty od początku roku wyniosły 133 mln zł i były o 1 proc. wyższe niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Punkty handlowe działające w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i Drywash na koniec lipca 2016 r. miały łączną powierzchnię 42,2 tys. m2, czyli o 2 proc. więcej niż w lipcu 2015 r.