Emperia rozczarowała

Dane sprzedażowe zależnej od Emperii Stokrotki okazały się gorsze od oczekiwań analityków.

Publikacja: 08.01.2017 21:01

Sprzedaż porównywalna należącej do Emperii sieci sklepów Stokrotka urosła w grudniu 2016 r. rok do roku o 2,2 proc., a w całym IV kwartale zwyżka sięgnęła 2,4 proc. Rynek liczył na coś więcej.

– Przyznam, że grudniowe wskaźniki sprzedaży porównywalnej są lekko poniżej moich oczekiwań, ale należy pamiętać o wysokiej bazie z grudnia zeszłego roku – komentuje Adrian Górniak, analityk DM BDM. Podczas czwartkowej sesji notowania Emperii poszły w dół o 0,8 proc., do 67,45 zł.

Mimo wszystko nastawienie Górniaka do Emperii wciąż pozostaje optymistyczne.

– W bieżącym roku spodziewam się średniomiesięcznej zwyżki sprzedaży porównywalnej na poziomie 2,5–3,5 proc., co biorąc pod uwagę bardzo korzystną dynamikę sprzedaży z 2016 r., szczególnie z pierwszej jego połowy, jest wynikiem korzystnym – wskazuje. Z kolei DM PKO BP w swoich projekcjach uwzględnia wzrost sprzedaży porównywalnej Stokrotki w tym roku na poziomie 3–4 proc.

Górniak oczekuje, że w 2017 r. spółka otworzy ok. 80 nowych supermarketów, co powinno przełożyć się na 15–18-proc. wzrost sprzedaży rok do roku. – Jeżeli inflacja okaże się większa od prognoz, to sprzedaż powinna być jeszcze lepsza – zaznacza Górniak. – Mówiąc o nowych placówkach, nie uwzględniam formatu convience, który w szerszej perspektywie może stać się ważnym ogniwem całego biznesu – dodaje. Zakłada także poprawę w 2017 r. przez Stokrotkę pierwszej marży dzięki zmianie miksu produktowego.

– Zarząd firmy otwarcie mówił o akwizycjach i niewykluczone, że w tym roku dojdzie do dużej transakcji. Oczywiście pod warunkiem, że spółka nie będzie musiała zapłacić skarbówce 250 mln zł zaległego, zdaniem urzędników, podatku – podsumowuje Górniak.

„Zakładamy, że trwający spór z US o zapłatę podatku CIT ze sprzedaży Tradisu do Eurocashu zostanie rozstrzygnięty na niekorzyść Emperii" – uważają eksperci DM PKO BP. Jeden walor Emperii wyceniają na 63 zł i zalecają trzymanie akcji spółki.

Sprzedaż porównywalna należącej do Emperii sieci sklepów Stokrotka urosła w grudniu 2016 r. rok do roku o 2,2 proc., a w całym IV kwartale zwyżka sięgnęła 2,4 proc. Rynek liczył na coś więcej.

– Przyznam, że grudniowe wskaźniki sprzedaży porównywalnej są lekko poniżej moich oczekiwań, ale należy pamiętać o wysokiej bazie z grudnia zeszłego roku – komentuje Adrian Górniak, analityk DM BDM. Podczas czwartkowej sesji notowania Emperii poszły w dół o 0,8 proc., do 67,45 zł.

Handel
Polacy oszczędzają i ostrożnie wydają. Dla listopadowych wyprzedaży zrobią wyjątek
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie