Sprzedaż porównywalna należącej do Emperii sieci sklepów Stokrotka urosła w grudniu 2016 r. rok do roku o 2,2 proc., a w całym IV kwartale zwyżka sięgnęła 2,4 proc. Rynek liczył na coś więcej.
– Przyznam, że grudniowe wskaźniki sprzedaży porównywalnej są lekko poniżej moich oczekiwań, ale należy pamiętać o wysokiej bazie z grudnia zeszłego roku – komentuje Adrian Górniak, analityk DM BDM. Podczas czwartkowej sesji notowania Emperii poszły w dół o 0,8 proc., do 67,45 zł.
Mimo wszystko nastawienie Górniaka do Emperii wciąż pozostaje optymistyczne.
– W bieżącym roku spodziewam się średniomiesięcznej zwyżki sprzedaży porównywalnej na poziomie 2,5–3,5 proc., co biorąc pod uwagę bardzo korzystną dynamikę sprzedaży z 2016 r., szczególnie z pierwszej jego połowy, jest wynikiem korzystnym – wskazuje. Z kolei DM PKO BP w swoich projekcjach uwzględnia wzrost sprzedaży porównywalnej Stokrotki w tym roku na poziomie 3–4 proc.
Górniak oczekuje, że w 2017 r. spółka otworzy ok. 80 nowych supermarketów, co powinno przełożyć się na 15–18-proc. wzrost sprzedaży rok do roku. – Jeżeli inflacja okaże się większa od prognoz, to sprzedaż powinna być jeszcze lepsza – zaznacza Górniak. – Mówiąc o nowych placówkach, nie uwzględniam formatu convience, który w szerszej perspektywie może stać się ważnym ogniwem całego biznesu – dodaje. Zakłada także poprawę w 2017 r. przez Stokrotkę pierwszej marży dzięki zmianie miksu produktowego.