W ubiegłym roku Selena FM wypracowała 1013,8 mln zł skonsolidowanych przychodów, co było wynikiem o 1,6 proc. lepszym od zanotowanego w 2015 r. Zdecydowanie mocniej zwyżkowały zyski. Czysty zarobek grupy sięgnął 32,2 mln zł, co oznaczało wzrost o 20,3 proc.

Spółka informuje, że wzrost sprzedaży zanotowała m.in.: w Brazylii (o 21 proc.), USA (o 21 proc.), Turcji (o 15 proc.), Hiszpanii (o 2 proc.) oraz w Europie Centralnej (o 8 proc.). Spadki miały z kolei miejsce głównie na rynkach azjatyckich i w Rosji, co spowodowane było utrzymującą się, niestabilną sytuacją gospodarczo-polityczną w tym regionie. Zniżki wystąpiły też w Polsce. Selena FM przekonuje, że do wzrostu przychodów w całym 2016 r. przyczyniła się m.in. optymalizacja prowadzonych działań oraz przewagi na rynkach międzynarodowych osiągnięte dzięki innowacyjnym i niespotykanym u konkurencji produktom. To także efekt konsekwentnie rozwijanej sieci dystrybucji. Z kolei poprawa rentowności była rezultatem kontynuacji prac nad obniżkami kosztów receptur produktów dla znaczącej części asortymentu, oszczędności centralnego działu zakupów oraz strategii zwiększenia udziału produktów wysokomarżowych w portfolio grupy.

Mimo że Selena FM wypracowała w ubiegłym roku stosunkowo dobre wyniki, to giełdowi inwestorzy zareagowali na nie wyprzedażą akcji. Na otwarciu sesji płacono za walory firmy 20,7 zł, co oznaczało spadek kursu o 5,6 proc. W kolejnych minutach kurs spadał jeszcze mocniej. To rezultat słabych wyników wypracowanych przez Selenę FM w końcówce ubiegłego roku. W IV kwartale firma, pomimo wzrostu przychodów, zanotowała stratę netto. Spółka podaje, że w tym czasie nastąpił bardzo gwałtowny i znaczący wzrost cen kluczowych surowców oraz rozpoznano i zaksięgowano różnice inwentaryzacyjne powstałe w trakcie roku w związku ze stabilizacją systemu informatycznego ERP.

W tym roku zarząd Seleny FM chce koncentrować się na kontynuacji prac badawczych nad nowymi, przełomowymi produktami. Ponadto zamierza rozwijać projekty kompleksowej optymalizacji sprzedaży oraz wprowadzać innowacyjne, wysokomarżowe rozwiązania. Grupa chce też aktywnie umacniać swoją pozycję w krajach Europy Zachodniej. - Dla intensyfikacji organicznego wzrostu Selena może rozważyć realizację wybranych akwizycji, ale jedynie wtedy gdy umożliwiać one będą uzyskanie efektów synergii oraz zwiększenie efektywności na rynku międzynarodowym - mówi cytowany w komunikacie prasowym Jean-Noël Fourel, prezes Seleny FM.