– Nawet w kryzysie, gdy do firm stoi kolejka kandydatów do pracy, trzeba konkurować o najlepszych pracowników – podkreślał Uwe Holzer, prezes Makro, jednej z sieci handlowych niemieckiego koncernu Metro AG, który wczoraj podsumował dziesięć lat swego programu oświatowego Metro Edukacja w Polsce.
Program, który ma przygotować uczniów 24 techników i zawodowych szkół handlowych do pracy w nowoczesnej dystrybucji, ukończyło dotychczas ok. 1700 młodych ludzi. Obecnie w Metro Edukacji, która działa już w 24 szkołach całej Polski, uczestniczy 1200 uczniów. Firma zapewnia im dodatkowe materiały dydaktyczne i specjalny kurs e-learningowy przygotowujący do praktyk w sklepach swych sieci (Makro, Real, Media Markt i Saturn). Jak podkreśla Renata Juszkiewicz, dyrektor przedstawicielstwa Metro Group w Polsce, część absolwentów szkół uczestniczących w programie podejmuje potem pracę w sklepach grupy.
[wyimek]1700 uczniów uczestniczyło w programie Metro Edukacja[/wyimek]
Od czterech lat mogą to robić w ramach programu Metro Student, planowanego początkowo jako uzupełnienie Metro Edukacja. Jednak teraz o udział w tym programie mogą się ubiegać wszyscy absolwenci szkół ponadgimnazjalnych. Co roku latem firma wybiera 6 – 12 młodych ludzi, którym finansuje dzienne studia licencjackie w Wyższej Szkole Handlowej we Wrocławiu na kierunku zarządzanie . Firma płaci za nich czesne, zakwaterowanie oraz kursy języków obcych – łącznie ok. 13 tys. zł rocznie na osobę.
Dla wielu absolwentów programu, którzy po studiach przez dwa lata pracują na stanowiskach kierowniczych w sklepach grupy, to szansa na karierę w globalnej firmie.