– Brak zaufania bierze się z braku wiedzy – mówi Piotr Golczyk, autor książki „Jak zbudować efektywny dział marketingu", wydanej przez Wydawnictwo Novae Res. Według danych, które przytacza, aż 80 proc. szefów firm mało wie o marketingu albo posługuje się nieprawdą. Prezesi, dyrektorzy pogrążeni we wskaźnikach i wyliczeniach nie rozumieją specyfiki marketingu, w którym trudno o mierzalne wyniki. Produkcję można zaplanować co do sztuki, a projekt marketingowy udaje się albo nie. Dlatego współpraca szefów z marketerami bywa trudna, nawet do tego stopnia, że, jak mówi autor, działalność marketingu w firmie przypomina obóz przetrwania.
Książka jest poradnikiem, jak budować te relacje i tworzyć dział marketingu w zgodzie ze strategią firmy, dostępnymi technologiami i nowoczesnym zarządzaniem. Chodzi o marketing, który jest partnerem w biznesie, buduje przewagę rynkową firmy, a także przynosi mierzalne efekty, które uwielbiają prezesi.
Życie marketerów skomplikował internet, który dostarcza wiedzy o produkcie i natychmiast weryfikuje obietnice reklamy. Sieć jednak tworzy też dla marketingu nowe szanse – podkreśla autor. Przykładem może być Customer Experience, czyli zarządzanie doświadczeniami klienta i usprawnianie komunikacji firmy ze światem zewnętrznym. Książka uświadamia, jak ważne jest właściwe podejście do marketingu i niezamykanie go w jednym dziale. Marketing ma być rzeczywistym współtwórcą produktu czy usługi, musi przenikać całą firmę. Dlatego na marketing trzeba patrzeć jak na fabrykę – mówi autor. Rozwiewa wiele mitów na ten temat, pokazuje, jak niewłaściwa organizacja czy fałszywe przekonania, także marketerów, wpływają na sprawność firmy.
Piotr Golczyk „Jak zbudować efektywny dział marketingu", Wydawnictwo Novae Res