W konkursie „Polska firma – Międzynarodowy Czempion", przeprowadzonym przez PwC, nagrodzono firmy za szczególne osiągnięcia w międzynarodowej ekspansji.
Mogły w nim wziąć udział wszystkie działające w Polsce przedsiębiorstwa opierające się na rodzimym kapitale, które w ciągu ostatnich pięciu lat dokonały inwestycji zagranicznej, prowadzą szeroko zakrojoną działalność eksportową i odnoszą sukcesy na tych polach. Kapituła konkursu przyznała nagrody w kategorii eksporter, inwestor oraz nagrodę specjalną za zasługi na rzecz promocji polskiej marki za granicą.
– Dwadzieścia lat temu przed inwestorami zagranicznymi, którzy zdecydowali się pojawić w Polsce, prawie rozkładaliśmy czerwone dywany. Dziś to polskie firmy mają na tyle duży kapitał i know-how, by podbijać zagraniczne rynki – mówił podczas gali wręczenia nagród Ryszard Petru, partner w PwC. – Kupują i budują przedsiębiorstwa na Zachodzie i sprzedają produkowane tam towary na międzynarodowych rynkach. Jestem pewien, że jedna z tych firm wypromuje polską markę, które będzie znana na całym świecie – dodał.
Czempionem w kategorii eksport została firma Oknoplast.
– Ta nagroda tym bardziej cieszy, że postawiliśmy sobie za cel być jednym z liderów producentów stolarki otworowej w Europie. I to się udało – komentował Mikołaj Placek, prezes firmy. – Z własnego doświadczenia wiem, że polskie marki są coraz bardziej zauważalne na zagranicznych rynkach. My, polskie przedsiębiorstwa, nie mamy kompleksów i jak równi z równym konkurujemy z firmami, które mają większy kapitał – dodał.