W hali o powierzchni 74 tys. m2, imienia Rogera Beteille, jednegoo z 4 założycieli Airbusa, 1500 ludzi będzie wypuszczać od 2018 r. 10 samolotów co miesiąc.
A350 XWB, którego dostawy zaczną się w 2014 r. pozwoli Airbusowi przejąć połowę rynku samolotów dalekiego zasięgu – oświadczył prezes Fabrice Bregier na uroczystości z udziałem premiera Jean-Marca Ayrault.
- Ten samolot ma duże szanse na rynku samolotów transkontynentalnych średniej wielkości – ocenia analityk z amerykańskiej grupy Teal, Richard Aboulafia. – Zanim Boeing opracuje z powodzeniem wydłużone wersje B777 i 787, A350 przejmie znaczną część tego rynku, zwłaszcza w Azji i na Bliskim Wschodzie.
Airbus prześcignął Boeinga na rynku maszyn średniego zasięgu, ale koncern dominuje w segmencie największych, gdzie marże zysku są większe. Oferuje 747, 777 i od listopada 2011 – 787.
A350 uzupełni gamę maszyn dalekiego zasięgu Airbusa, dołączy do A380 i A330, który odnosi nadal duże sukcesy handlowe. Jest też pierwszym samolotem europejskim, w którym ponad połowa materiałów to kompozyty.