Chińczycy i Carnival budują wycieczkowiec

Największa w Chinach stocznia postanowiła zacząć budować statki wycieczkowe, co wesprze sektor turystyki — podał „Wall Street Journal"

Publikacja: 18.10.2014 21:42

Chińczycy i Carnival budują wycieczkowiec

Foto: Bloomberg

Największy na świecie operator statków wycieczkowych, amerykańska Carnival Corp. podpisała z China Ship Shipbuilding Corp list intencyjny o zawiązaniu spółki j. v., która zaprojektuje i zbuduje chiński liniowiec wycieczkowy I klasy. Firma z Miami dodała, że partnerstwo może rozszerzyć się w rozwiązanie z trzema partnerami, gdy dołączy włoska Fincantieri, największy na świecie producent takich jednostek.

Spółka, o ile do niej dojdzie, wprowadzi państwową CSSC w całkowicie nowy sektor, wymagający znacznie wyższych norm technicznych i bezpieczeństwa, czego przykładem była katastrofa „Costa Concordia". Większość światowych wycieczkowców powstaje w europejskich firmach.

Takie statki, oprócz struktury hotelowej i związanych z tym usług, wymagają znacznie sprawniejszych, silniejszych i bardziej prostych w obsłudze silników. Carnival zapowiedziała, że zapewni swe doświadczenie w projektowaniu i budowie takich jednostek w stworzeniu wizji, ostatecznego kształtu i ogólnych wymogów dla statku zbudowanego w Chinach.

- To z pewnością wejście na wyższy poziom w porównaniu z typowymi statkami handlowymi. To taka różnica jak między wyprodukowaniem samochodu-śmieciarki i Lexusa — stwierdził jeden z analityków transportu morskiego.

Carnival podała opierając się na danych chińskiego resortu transportu, że chiński rynek rejsów turystycznych stanie się wkrótce drugim na świecie po amerykańskim, bo do 2020 r. statkami będzie żeglować 4,5 mln turystów. Amerykanie ogłosili w maju, że przeniosą liniowiec z europejskiego portu do Szanghaju, który od kwietnia 2015 będzie wykorzystywany przez cały rok do rejsów turystycznych. Firma ma już w chińskich portach trzy wycieczkowce, postanowiła też przenieść do Chin szefa globalnych operacji.

Chińskie firmy stoczniowe znalazły się w trudniej sytuacji z powodu nadpodaży mocy przewozowych nękającej żeglugę na świecie A ich starania, by produkować jednostki o większej wartości dodanej — np. gazowce — nie dały oczekiwanego powodzenia z powodu ostrej konkurencji stoczni koreańskich i japońskich.

Największy na świecie operator statków wycieczkowych, amerykańska Carnival Corp. podpisała z China Ship Shipbuilding Corp list intencyjny o zawiązaniu spółki j. v., która zaprojektuje i zbuduje chiński liniowiec wycieczkowy I klasy. Firma z Miami dodała, że partnerstwo może rozszerzyć się w rozwiązanie z trzema partnerami, gdy dołączy włoska Fincantieri, największy na świecie producent takich jednostek.

Spółka, o ile do niej dojdzie, wprowadzi państwową CSSC w całkowicie nowy sektor, wymagający znacznie wyższych norm technicznych i bezpieczeństwa, czego przykładem była katastrofa „Costa Concordia". Większość światowych wycieczkowców powstaje w europejskich firmach.

Biznes
Polska firma zbrojeniowa sprzeda Korei Południowej tysiące dronów kamikadze
Biznes
Najnowszy iPhone już dostępny w Rosji. Klienci sięgną głęboko do kieszeni
Biznes
Dyplomacja półprzewodnikowa. Tajwan broni się przed komunistycznym sąsiadem
Biznes
Francuska Riwiera opanowana przez Rosjan. Kwitnie korupcja i luksus
Materiał Promocyjny
Wpływ amerykańskich firm na rozwój polskiej gospodarki
Biznes
Tak biznes pomaga powodzianom