Wyzwania przed Boryszewem

Ana­li­ty­cy ocze­ku­ją, że kon­tro­lo­wa­na przez Ro­ma­na Kar­ko­si­ka fir­ma dzię­ki prze­nie­sie­niu pro­duk­cji z Nie­miec do Pol­ski po­pra­wi ren­tow­ność.

Publikacja: 24.12.2014 10:13

Wyzwania przed Boryszewem

Foto: Fotorzepa, Bartek Sadowski

Sta­no­wi­sko człon­ka za­rzą­du od­po­wie­dzial­ne­go za część mo­to­ry­za­cyj­ną  obej­mu­je już trze­ci me­ne­dżer, od­kąd Bo­ry­szew – w po­ło­wie 2010 r. – wszedł na ten ry­nek. Paw­ła Su­rów­kę, któ­ry do­łą­czył do gru­py w 2013 r., za­stą­pi Ce­za­ry Pysz­kow­ski, fi­nan­si­sta ostat­nio zwią­za­ny z Uni­Cre­dit CA­IB Po­land. Prio­ry­te­tem no­we­go me­ne­dże­ra bę­dzie za­koń­cze­nie re­struk­tu­ry­za­cji seg­men­tu zbu­do­wa­ne­go z ak­ty­wów ku­po­wa­nych na świe­cie oraz eks­pan­sja na no­wych ryn­kach – w Ame­ry­ce Środ­ko­wej i Pół­noc­nej.

– Wkra­cza­my w de­cy­du­ją­cą i naj­ważniej­szą fa­zę re­struk­tu­ry­za­cji na­szych nie­miec­kich za­kła­dów au­to­mo­ti­ve – za­powiada Piotr Sze­li­ga, pre­zes Bo­ry­sze­wa.

– Ak­cjo­na­riu­sze spół­ki ca­ły czas ba­zu­ją na za­po­wie­dziach za­rzą­du, że uda się po­pra­wić ren­tow­ność seg­men­tu mo­to­ry­za­cyj­ne­go. Jak wi­dać, nie jest to ani pro­ste, ani szyb­kie w realizacji. Wy­ni­ki po trzech kwar­ta­łach mó­wią sa­me za sie­bie. Być mo­że konsekwencją tego jest du­ża ro­ta­cja me­ne­dże­rów od­po­wie­dzial­nych za ten seg­ment – oce­nia Ja­kub Szko­pek, ana­li­tyk DM mBan­ku.

Bo­ry­szew pro­du­ku­je pla­sti­ko­we kom­po­nen­ty do aut oraz gu­mo­we prze­wo­dy do kli­ma­ty­za­cji. W III kwar­ta­le moc­no zmniej­szy­ły się przy­cho­dy, fir­ma po­nio­sła stra­tę ope­ra­cyj­ną.

– W Ro­sji od wa­ka­cji sprze­daż aut spa­da, za­rząd przy­znał, że sy­tu­acja nie po­zo­sta­je bez wpły­wu na za­kład w Niżnym No­wo­gro­dzie. Umo­wa umożli­wia spół­ce wy­stą­pie­nie o re­kom­pen­sa­tę z ty­tu­łu spad­ku za­mó­wień od kon­tra­hen­tów – to głów­nie gru­pa Volks­wa­gen. Zo­ba­czy­my, jak bę­dzie to wy­glą­dać w prak­ty­ce – mó­wi Szko­pek.

Ana­li­tyk ocze­ku­je, że w przy­szłym ro­ku Bo­ry­szew skon­cen­tru­je się na prze­no­sze­niu pro­duk­cji z Nie­miec do Pol­ski, by po­pra­wiać ren­tow­ność, ko­rzy­sta­jąc ze znacz­nie niższych kosz­tów pra­cy w na­szym kra­ju. – Je­śli cho­dzi o ry­nek sa­mo­cho­do­wy w Eu­ro­pie, w 2015 r. ob­sta­wia­my jed­no­cy­fro­wy wzrost pro­duk­cji – mó­wi Szko­pek.

Bo­ry­szew jest wy­ce­nia­ny wy­żej niż spół­ki z gru­py po­rów­naw­czej, dla­te­go DM mBan­ku pod­trzy­mu­je re­ko­men­da­cję „re­du­kuj" z ce­ną do­ce­lo­wą 5,2 zł.

Sta­no­wi­sko człon­ka za­rzą­du od­po­wie­dzial­ne­go za część mo­to­ry­za­cyj­ną  obej­mu­je już trze­ci me­ne­dżer, od­kąd Bo­ry­szew – w po­ło­wie 2010 r. – wszedł na ten ry­nek. Paw­ła Su­rów­kę, któ­ry do­łą­czył do gru­py w 2013 r., za­stą­pi Ce­za­ry Pysz­kow­ski, fi­nan­si­sta ostat­nio zwią­za­ny z Uni­Cre­dit CA­IB Po­land. Prio­ry­te­tem no­we­go me­ne­dże­ra bę­dzie za­koń­cze­nie re­struk­tu­ry­za­cji seg­men­tu zbu­do­wa­ne­go z ak­ty­wów ku­po­wa­nych na świe­cie oraz eks­pan­sja na no­wych ryn­kach – w Ame­ry­ce Środ­ko­wej i Pół­noc­nej.

Biznes
Gigant doradztwa coraz bliżej ugody wartej 600 mln dol. Miał przyczynić się do epidemii opioidów
KONFLIKTY ZBROJNE
Amerykańskie rakiety dalekiego zasięgu nie przyniosą przełomu
Biznes
Foxconn chce inwestować w Polsce. Tajwańska firma szuka okazji
Biznes
Amerykanie reagują na uszkodzenia podmorskich kabli internetowych
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Polska AI podbiła Dolinę Krzemową