Poznańska grupa energetyczna zmodyfikowała także swoje plany inwestycyjne, uwzględniając zmiany uwarunkowań rynkowych i regulacyjnych.
Jak podała spółka docelowy scenariusz rozwoju zakłada, iż nadrzędną ideą działania grupy będzie budowa wartości dla akcjonariuszy i zapewnienie klientom bezpieczeństwa dostaw energii.
- Nasze główne aktywa wytwórcze są oparte o węgiel kamienny, a rentowność tego obszaru jest obecnie pod dużą presją, która naszym zdaniem będzie się stale zwiększać. Dlatego musimy dopasować zakup węgla z aktywów wydobywczych tak, aby obniżyć koszt paliwa w ramach grupy i poprawić konkurencyjność naszego wytwarzania - podkreślał cytowany w komunikacie Krzysztof Zamasz, prezes Enei.
W tym celu poznański koncern już ogłosił wezwanie na lubelską Bogdankę. Ale jak zaznacza Dalida Gepfert, wiceprezes Enei zakup Bogdanki grupa traktuje jako jedną z opcji zabezpieczenia dostaw paliwa, ale nie jedyną.
Wdrażanie innowacji i nowych technologii to drugi nowy element strategii. W ocenie Enei działanie to jest jednym z głównych czynników wpływających na konkurencyjność przedsiębiorstw na rynku.