Z badania Holiday Barometer 2024 zrealizowanego przez IPSOS w 21 krajach świata na zlecenie Europ Assistance wynika, że plany wakacyjne ma już 63 proc. Polaków.
Najedź myszką (stuknij w ekran) na diagram, by wyświetlić interesującą Cię wartość liczbową z opisem.
Wakacyjna radość i niepokoje
Zdecydowana większość z nas cieszy się na myśl o wyjazdach wakacyjnych, nie oznacza to jednak, że podchodzimy do nich beztrosko. Najmocniej niepokoi nas ciągle inflacja i wysokie ceny drenujące nasze budżety domowe. Ten problem wskazało 74 proc. badanych, o 2 pkt. proc. mniej niż przed rokiem. 56 proc. badanych będzie próbowało sobie z tym poradzić szukając atrakcyjnych ofert last minute, 53 proc. przeznaczy nieco mniejszy budżet na jedzenie, zwiedzanie i aktywności w wakacyjnym kurorcie, a 51 proc. wybierze tańszy nocleg. Mimo tych kroków oszczędnościowych na wakacje wydamy znacząco, bo aż o 1550 zł więcej niż przed rokiem.
Ale nie tylko drożyzna psuje nam wakacyjny spokój. Niepokoją nas także wojny i konflikty zbrojne na świecie. Ten problem wskazało 62 proc. badanych, aż o 15 proc. więcej niż przed rokiem. Dostrzegamy także niekorzystne zmiany klimatyczne, które powodują na tyle duży wzrost temperatur w niektórych regionach wakacyjnych, że ciężko w nich latem wypoczywać (57 proc. wskazań).
Czytaj więcej
Nieoczywisty wybór na wakacje. Połowa cen chorwackich i jedna trzecia włoskich. Widoki, jakich nie widzieliśmy nawet na pocztówkach. I atrakcje turystyczne, których w Europie praktycznie już nie ma albo trzeba za nie zapłacić krocie.