Na czym polega działalność spółki i jaką rolę w waszym biznesie odgrywa rynek chiński?
Łukasz Robert Włodarczyk: Koncentrujemy się na wprowadzaniu wysokiej klasy gier na rynek chiński poprzez dostosowanie tytułu do wymagań regulatora chińskiego i następnie uzyskanie ISBN, niezbędnego do dystrybucji w Chińskiej Republice Ludowej. W następnej kolejności skupiamy się na dystrybucji gier na platformach sprzedażowych i marketingu. Chiny są ogromnym zamkniętym rynkiem gier, o niepodważalnym potencjale.
Ile tytułów do tej pory tam wprowadziliście i jakie są dalsze plany?
Obecnie mamy flagowe trzy tytuły symulatorów z uzyskanymi numerami ISBN. Są to: „Cooking Simulator”, „House Flipper” oraz „Ultimate Fishing Simulator”. Gry te zostały wprowadzone na dwie największe platformy w Chinach.
Warto odnotować, że „Cooking Simulator” jest pierwszą polską grą na urządzania PC na Steam China. Z kolei pozostałe dwa tytuły zadebiutują niebawem na WeGame.
Skupiacie się na segmencie symulatorów?
Nie tylko. Interesuje nas także segment gier mobilnych. Rozpoczęliśmy współpracę z kilkoma graczami z areny międzynarodowej. Naszym celem jest także duży RPG (gra fabularna, ang. role playing games – red.).
Podobno jesteście jedynym europejskim dystrybutorem gier na rynku chińskim. Dlaczego nie ma innych podmiotów o analogicznej działalności i jak w praktyce wygląda wprowadzenie nowego tytułu na chiński rynek?
Rzeczywiście, Silk Road Games jest jedynym europejskim dystrybutorem gier na licencjonowanym rynku chińskim. Współpracę ze studiami zaczynamy od zapoznania się z zespołem oraz jego grami. Jeżeli czujemy potencjał wspólnego eksplorowania rynku chińskiego, zwracamy się z prośbą do naszego chińskiego partnera (Liaoning Electronic Publishing House) o opinię na temat wyselekcjonowanych gier. Po otrzymaniu potwierdzenia dotyczącego potencjału biznesowego oraz możliwości dostosowania tytułu do wymagań chińskiego regulatora podpisujemy umowę wydawniczą. W kolejnym kroku rozpoczynamy wprowadzanie zmian w grze. Po dostosowaniu gry czekamy na publikację listy tytułów, które otrzymały ISBN i zostały dopuszczone do sprzedaży na terenie Państwa Środka. Po otrzymaniu zezwolenia rozpoczynamy integrację z platformami sprzedażowymi, finalnie ruszając z promocją i sprzedażą gier.