Według raportu 79 proc. firm na całym świecie postrzega innowacje jako jeden z trzech głównych priorytetów tego roku, a 66 proc. planuje zwiększyć wydatki na ten cel. W tym 42 proc. - o ponad 10 proc.
To już 17. edycja raportu, opartego na corocznej ankiecie przeprowadzanej przez firmę wśród ponad 1 tys. globalnych menedżerów na temat trendów w zakresie innowacji, jak i globalnej bazie danych w zakresie innowacji, obejmującej ponad 1 tys. firm.
Czytaj więcej
Koncern ograniczył pracownikom korzystanie z zewnętrznych narzędzi sztucznej inteligencji, ponieważ opracowuje własną podobną technologię.
- Związek między innowacjami, wzrostem i przewagą jest silniejszy niż kiedykolwiek" – mówi Justin Manly, dyrektor zarządzający i partner w BCG oraz współautor raportu. - Firmy, które zarówno stawiają na innowacje, jak i upewniają się, że są gotowe do działania, zwiększą swoją przewagę i wygenerują większe zyski - dodaje.
Pomimo przeciwności rynkowych, których doświadczyły w 2022 r., firmy technologiczne nadal dominują w pierwszej pięćdziesiątce - na pięciu z dziesięciu pierwszych miejsc. Trzeci rok z rzędu Apple zajmuje pierwsze miejsce na liście. Tesla wspięła się o trzy pozycje, plasując się na drugim miejscu, a Amazon pozostaje na trzeciej pozycji. Dziewięć nowych firm dołączyło do pierwszej pięćdziesiątki. Ponadto, międzynarodowe firmy energetyczne zajmują pięć miejsc, co może odzwierciedlać obawy respondentów związane ze zmianami klimatycznymi oraz oczekiwania, że branża energetyczna będzie kreatywną częścią rozwiązania.