Kolor biały/perłowy biały awansował na szczyt rankingu w Europie, znalazł się w czołówce zestawienia najbardziej popularnych kolorów w Ameryce Płn., Japonii, Korei, Rosji, RPA i Meksyku. Osiągnął 23 proc. popularności globalnego rynku w 2012 r.
Kolor czarny i pochodne awansowały na drugą pozycję, głównie ze względu na wzrost ich popularności w Azji-Pacyfiku oraz powszechne skojarzenie z wysoką jakością oraz luksusem. Trzecie miejsce zajął srebrny, który w roku ubiegłym był na miejscu drugim, bo uznano go za mniej interesujący w Europie i Azji.
W ostatniej dekadzie biały awansował w rankingach popularności kolorów i stał się powszechnie wykorzystywany przy produkcji innych produktów konsumenckich na całym świecie. Stał się popularny we wszystkich segmentach pojazdów, nie tylko w segmencie samochodów ciężarówek.
Czarny jest najchętniej wybieranym odcieniem w Chinach. W światowym rankingu kolor ten zajął drugie miejsce mając 21 proc. udziału. Srebrny znalazł się na trzecim miejscu, prowadząc na rynkach Ameryki Płd, Brazylii i Indiach. Jego popularność osiągnęła 18 proc. globalnie, co oznacza spadek o 4 proc. wobec 2011 r.
Czerwony, szary i brązowy/beżowy to kolory, które zyskały kilka punktów procentowych na popularności w ciągu roku. Niebieski natomiast utrzymuje taki sam poziom popularności jak w 2011 r.