Usługa konto na selfie staje się powoli standardem w polskiej bankowości, szczególnie po okresie pandemii, gdy wszyscy szukali sposobów na zdalny kontakt z klientami. Z raportu Deloitte z 2022 r. wynika, że już 80 proc. polskich banków oferuje otwarcia konta z wykorzystaniem smartfona i aplikacji bankowej. Z naszej minisondy wynika zaś, że wśród dużych banków odsetek ten sięga nawet 100 proc.
Spore zainteresowanie
Niektóre intensywnie promują konto na selfie. Przykładowo Bank Pekao czy mBank oferują bonus w wysokości do 200 zł po spełnieniu wymaganych warunków promocji. Pytanie, czy taka usługa cieszy się popularnością wśród Polaków? Zbiorczych danych na ten temat nie ma, ale z deklaracji banków wynika, że zainteresowanie rośnie. – W ostatnim kwartale 2022 r. niemal co drugi nowy klient wnioskujący online o Konto Jakże Osobiste skorzystał z procesu VideoSelfie – informuje nas Alior Bank. – W grudniu 2022 r. niemal jedna piąta wszystkich kont założonych w tym miesiącu w mBanku została założona właśnie przez selfie – podaje z kolei mBank.
– Klienci chętnie korzystają z tej możliwości – dotyczy to głównie młodych klientów, którzy bardziej cenią sobie cyfrowe rozwiązania – ocenia PKO BP. A Marcin Jagodziński, dyrektor departamentu zarządzania segmentami w Credit Agricole Bank Polska, szacuje, że obecnie co czwarty klient wybiera to rozwiązanie.
Czytaj więcej
Rozwijana przez Michała Konopkę spółka AIS Gateway, dzięki danym otwartej bankowości i analityce rachunków, potrafi przewidzieć zachowanie konsumenta.