Warta pokazała w czwartek wyniki za 2022 r. Jej spółki, majątkowa i życiowa, osiągnęły łącznie 762,6 mln zł zysku netto i 550,5 mln zł wyniku technicznego.
– To był wymagający okres. Zawirowania w gospodarce w związku z napaścią Rosji na Ukrainę, pandemia czy dynamicznie rosnąca inflacja to tylko kluczowe wyzwania, z jakimi musieliśmy się mierzyć. W tym trudnym czasie zanotowaliśmy rekordową sprzedaż, której wartość przekroczyła 9,2 mld zł, przy zachowaniu wyjątkowej na tle konkurencji rentowności, ze wskaźnikiem ROE na poziomie 23,9 proc. – komentuje Jarosław Parkot, prezes zarządu Warty.
Przypis składki brutto spółki majątkowej wyniósł w 2022 r. 8,0 mld zł i był wyższy o 14,3 proc. względem 2021 r. Ubezpieczenia dla klientów indywidualnych zebrały składkę o 13,1 proc. wyższą w porównaniu z 2021 r., osiągając poziom 5,5 mld zł. Składka z ubezpieczeń korporacyjnych wzrosła o 16,9 proc., osiągając poziom 2,6 mld zł.
Spółka życiowa Warty zamknęła zeszły rok dynamicznym wzrostem sprzedaży ubezpieczeń na życie ze składką regularną. Wyniósł on 13,3 proc., co przełożyło się na 1,2 mld zł przypisu składki brutto i wzrost liczby klientów posiadających ubezpieczenie na życie Warty o 8 proc.