Mrija An-225 jeszcze poleci. Największy samolot świata zostanie odbudowany

Podczas ataku na lotnisku w Hostomelu na północny wschód od Kijowa Rosjanie spalili hangar, w którym stał największy samolot świata, ukraińska duma Antonow An-225, Mrija. Jak informuje ukraińska agencja Ukroboronprom maszyna została uszkodzona, ale nie zniszczona.

Publikacja: 01.03.2022 13:25

Mrija An-225 w hangarze na lotnisku w Hostomelu, jeszcze przed inwazją Rosji na Ukrainę

Mrija An-225 w hangarze na lotnisku w Hostomelu, jeszcze przed inwazją Rosji na Ukrainę

Foto: Bloomberg

I ma zostać odbudowana kosztem, który może sięgnąć nawet 3 mld dolarów. Zapłaci za to okupant, czyli Rosjanie – zapewniają Ukraińcy, którzy przyznają, że trochę pospieszyli się z informacją o całkowitym zniszczeniu samolotu.

To bardzo wysoka kwota w sytuacji, kiedy koszt zbudowania Mriji, jaki podawali Ukraińcy, to 270 -300 mln dolarów. Odbudowa Mriji nie będzie łatwa, bo jest to jedyna taka maszyna na świecie i może potrwać nawet 5 lat. Wcześniej maszyna była wynajmowana po 31 tys. dolarów za godzinę lotu.

Czytaj więcej

An-225 „Mrija” spłonął. Rosjanie zniszczyli największy samolot świata

„Na razie jednak nie jesteśmy w stanie nawet ocenić w jakim dokładnie stanie jest nasz samolot, ponieważ lotnisko Hostomel jest nadal zajęte przez okupanta. Mamy tylko ogólne informacje” — czytamy na stronie Ukroboronpromu.

Często pojawiają się pytania dlaczego rząd w Kijowie, skoro miał informacje, że rosyjska inwazja jest nieuchronna, nie zdecydował o wylocie Mriji . Otóż było to niemożliwe. Samolot był w trakcie remontu, w dużym stopniu rozłożony na części, więc nie mógł wystartować. Zakłady Antonowa, które zajmowały się serwisowaniem i eksploatacją Mriji latającego z cargo dla Antonow Airlines zapowiadają, ze kiedy tylko gdy z lotniska zostaną usunięci Rosjanie, natychmiast przystąpią do prac naprawczych.

W tej chwili nie wiadomo w jakiej kondycji jest także reszta ukraińskiej floty, która przed rosyjskim atakiem liczyła 318 samolotów wojskowych, w tym 98 myśliwców ( wśród nich post-radzieckie RAC MiG-29s i Suchoje Su-24, Su-25 i Su-2) oraz i 112 helikopterów bojowych.

I ma zostać odbudowana kosztem, który może sięgnąć nawet 3 mld dolarów. Zapłaci za to okupant, czyli Rosjanie – zapewniają Ukraińcy, którzy przyznają, że trochę pospieszyli się z informacją o całkowitym zniszczeniu samolotu.

To bardzo wysoka kwota w sytuacji, kiedy koszt zbudowania Mriji, jaki podawali Ukraińcy, to 270 -300 mln dolarów. Odbudowa Mriji nie będzie łatwa, bo jest to jedyna taka maszyna na świecie i może potrwać nawet 5 lat. Wcześniej maszyna była wynajmowana po 31 tys. dolarów za godzinę lotu.

Transport
Zdesperowani Rosjanie szukają samolotów. Proszą o pomoc Kuwejt i Katar
Transport
Będzie co przenosić do CPK. Rekordy na Lotnisku Chopina
Transport
Wielkie cięcia w Boeingu. Na początek do zwolnienia ci, którzy strajkowali
Transport
Są plany rozbudowy Lotniska Chopina, ale bez wielkiego rozmachu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Transport
Jedwabny Szlak w Ameryce Południowej. Chiński megaport w Peru