Za sterami maszyny siedzieli piloci doświadczalni Roman Taskajew i Oleg Kononienko, obaj z tytułem Bohatera Rosji. Samolot startował w Irkucku z lotniska zakładów lotniczych Irkut, filii zjednoczenia Rostec.

Samolot MC-21 (w dwóch wersjach -300 i 310) jest dwusilnikową maszyną nowej generacji średniego zasięgu, zabierającą od 163 do 211 podróżnych. Ma zastąpić Tu-154. Jest przewidziany dla segmentu najbardziej masowego transportu pasażerów w Rosji i na świecie. Trwa obecnie procedura certyfikacji, dostawy są spóźnione o rok, teraz mają zacząć się w 2022 r. Producent otrzymał dotąd zadatkowane zamówienia na 175 sztuk, premierowym klientem jest Aerofłot.

Jednocześnie trwa testowanie drugiej wersji MC-21-310 z nowymi rosyjskimi silnikami PD. 14.

Prezes Rostec, Siergiej Czemezow podkreślił przy okazji, że wkład kompozytów w konstrukcji nośnej tego samolotu wynosi ok. 40 proc., co jest bez precedensu w przypadku samolotu średniego zasięgu. Materiały kompozytowe zostały opracowane przez naukowców z Uniwersytetu Moskiewskiego, specjalistów z Rosatom i z przemysłu lotniczego, pochodzą z zakładu AeroComposite w Uljanowsku. Dotąd powstały zestawy skrzydeł do dwóch samolotów, trwa produkcja trzeciego zestawu. Kompozyty zapewniły cechy aerodynamiczne skrzydeł, jakich nie można osiągnąć w przypadku skrzydeł metalowych. Lepsza aerodynamika umożliwiła z kolei zwiększenie kabiny, co zwiększy komfort podróżnych.