Na portalach rekrutacyjnych i w mediach społecznościowych opublikowano w ubiegłym miesiącu 282,5 tys. nowych ogłoszeń, o 30 tys. mniej niż w maju i o ponad 80 tys. (23 proc.) mniej niż rok wcześniej – wynika z przygotowanej dla „Rzeczpospolitej” analizy agencji zatrudnienia Adecco Group i Job Market Insights.
Wyraźny spadek pokazuje także raport firm Grant Thornton i Element, który podsumowuje wyniki 50 największych portali rekrutacyjnych. Według raportu, który „Rzeczpospolita” opisuje jako pierwsza, w czerwcu pojawiło się tam 280,2 tys. nowych ogłoszeń, o ponad 28 tys. mniej niż w maju br.
Schłodzenie koniunktury w porównaniu z majem jest naturalnym zjawiskiem, związanym z mniejszą skalą rekrutacji do prac sezonowych. Jak przypomina Grzegorz Zembrzuski, dyrektor w Adecco Poland, wzrost liczby ogłoszeń rekrutacyjnych w maju wynikał w dużej mierze z ożywienia rekrutacji do takich prac.
Ofert było mniej w czerwcu, gdy spadek liczby ogłoszeń miał miejsce w każdej z dużych branż. Na czele z IT, choć i tak kandydaci mieli tam największy wybór propozycji zatrudnienia – 33,8 tys. Jak jednak podkreśla Katarzyna Zimińska z Adecco Poland, tych ofert było prawie o jedną piątą mniej niż rok wcześniej i najmniej od marca 2021 r.