Facebook poinformował ostatnio, że jego pracownicy mogą pracować zdalnie do lipca 2021 r., aby do tego zachęcić – obiecuje 1000 dol. premii. To pieniądze na wyposażenie domowego biura.
W Polsce nie słychać o takich ofertach, choć by się przydały. Bo choć Polacy polubili pracę zdalną, to wciąż jest sporo problemów do rozwiązania.
Jak wynika z ostatniego raportu Hays Poland, postrzeganie pracy zdalnej jest uzależnione od wielu czynników – charakteru osoby tak pracującej, dostępnych rozwiązań technologicznych, a często również sytuacji mieszkaniowej i rodzinnej. Niektórzy pracownicy chcieliby pracować z domu, lecz brakuje im komfortowej i ergonomicznej przestrzeni do takiej pracy.
– W czasie pandemii pracownicy, tworząc w domu prowizoryczne biura, wykorzystywali stoły kuchenne, deski do prasowania, a nawet meble ogrodowe – cokolwiek co było akurat pod ręką – ocenia Paul Clark, SVP & EMEA Managing Director Poly, w artykule „Praca hybrydowa a zmiana miejsc pracy pod kątem produktywności i współpracy". – Skoro jednak praca zdalna ma zostać z nami na dłużej, pracownicy powinni posiadać profesjonalne i komfortowe miejsca pracy z domu z technologią klasy korporacyjnej niezbędną do podtrzymania ich efektywności – zaznacza.