W ostatnich tygodniach kanał Sejmu na platformie YouTube zyskuje na popularności. Numerem 1 na karcie "Na czasie" w Polsce, którą otwierają zazwyczaj materiały rozrywkowe, jest zapis transmisji z czwartego dnia pierwszego posiedzenia Sejmu X kadencji - obrady z 22 listopada wyświetlono 672 tys. razy, nie licząc retransmisji prowadzonych na innych kanałach, w tym prowadzonych przez media.
Kanał Sejmu na YouTube zyskuje popularność
Podobną widownię zebrały transmisje trzeciego (720 tys. wyświetleń, trzecie miejsce na karcie "Na czasie") i drugiego dnia obrad (668 tys.). Transmisja z pierwszego dnia inauguracyjnego posiedzenia Sejmu ma ponad 914 tys. odsłon i jest najczęściej oglądanym materiałem w historii kanału Sejmu na YT. Dla porównania, transmisje obrad ostatniego posiedzenia izby niższej parlamentu poprzedniej kadencji zebrały od 24 do 77 tys. wyświetleń. Dotychczasowy rekord odsłon wynosił 328 tys. - tyle wyświetleń zebrała transmisja z pierwszego dnia 20. posiedzenia Sejmu IX kadencji z 27 października 2020 r.
Kanał Sejmu RP w serwisie YouTube przekroczył liczbę ponad 100 tys. subskrypcji (w chwili powstawania niniejszego artykułu to 141 tys.), co oznacza, że twórcy kanału mogą otrzymać od YT nagrodę w postaci srebrnego przycisku.
Czytaj więcej
W Sejmie odbywa się pierwsze czytanie projektu "Tak dla in vitro", który ma przywrócić budżetową refundację in vitro w wysokości co najmniej 500 mln zł rocznie.
Szymon Hołownia: Będzie srebrny przycisk
O wyniki oglądalności kanału Sejmu na YT na konferencji prasowej zapytany został marszałek Szymon Hołownia. - Będzie srebrny przycisk - odpowiedział w reakcji na uwagę, że liczba subskrypcji przekroczyła 100 tysięcy.