Swój trzeci obiekt w Polsce otwiera sieć Leonardo Hotels. Po stołecznych Royal Warsaw i NYX Hotel Warsaw przyszedł czas na Kraków, gdzie dawny hotel Legend zmienił się w Leonardo Boutique Kraków Old Town. Oferuje on 100 pokoi, apartamenty biznesowe i pokoje dla rodzin z dziećmi.
Yoram Biton, dyrektor zarządzający Leonardo Hotels Central Europe, podkreśla, że firma jest bardzo podekscytowana krakowską ekspansją. Myśli o wejściu także do innych dużych miast.
Górą kurorty
Katarzyna Tencza, dyrektor działu hotelowego w firmie doradczej Walter Herz, mówi, że w tym roku planowanych jest kilkadziesiąt otwarć nowych hoteli, przeważnie w nadmorskich i górskich kurortach, które są najchętniej wybierane przez inwestorów hotelowych. Wynika to m.in. z dużego zainteresowania wyjazdami turystycznymi. W kurortach powstają też condohotele, w których apartamenty kupują indywidualni klienci.
Dyrektor Tencza wskazuje też hotele miejskie, których otwarcia zapowiedziano na ten rok. To np. Focus Hotel Premium Warszawa (238 pokoi), Staybridge Suites Warszawa Ursynów (192), Royal Tulip Warsaw Apartments (448), Autograph Collection by Marriott International na warszawskim Starym Mieście (96), Hyatt Place Kraków (216), Autograph Collection by Marriott w Krakowie (125), Curio Collection by Hilton Hotel Saski Kraków (116), B&B w Lublinie (130), Hampton by Hilton Białystok (122). – Znacząca większość otwarć hoteli w ostatnich dwóch latach to pokłosie decyzji inwestycyjnych z lat wcześniejszych – zaznacza Katarzyna Tencza.
Podkreśla, że w przypadku nowych inwestycji hotelowych miasta cieszą się znacznie mniejszą popularnością niż miejscowości wypoczynkowe. – Główne powody to konkurencja w postaci mieszkań na wynajem, trudności z uzyskaniem tradycyjnego finansowania bankowego, wysokie ceny gruntów w największych aglomeracjach, mniejsze zainteresowanie hotelami ze strony graczy instytucjonalnych – mówi.