3,27 mld zł, o 11,2 proc. więcej niż rok temu przeznaczyli reklamodawcy na promocję w telewizji i przy internetowym wideo w Polsce w pierwszym półroczu 2024 r. – szacuje Publicis Groupe, holding reklamowo-marketingowy. To lekkie spowolnienie wobec dynamiki obserwowanej w I kwartale br.
Publicis Groupe: rosną wydatki reklamowe na wideo
Publicis Groupe zaczął publikację łącznych danych o wydatkach na reklamę rynku wideo od raportu za I kwartał 2024 r. Wówczas tempo zrostu wyniosło 13,3 proc. rok do roku, a wydatki wyniosły 1,52 mld zł.
Grupa zdecydowała, że zaliczanie wideo online do kategorii „Internet” nie przystaje już do rzeczywistości, w której coraz więcej gospodarstw domowych używa telewizorów podłączonych do internetu (ang. smart TV), a widzowie oglądają te same treści także na smartfonach. Granice pomiędzy tradycyjną telewizją a konsumowaniem treści wideo online zacierają się - uważają analitycy.
Autorzy najnowszego raportu o reklamie w Polsce prezentują nadal dane w podziale na platformy. Szacują, że w pierwszym półroczu br. gros pieniędzy na reklamę wideo, bo prawie 73 proc. (niecałe 2,38 mld zł) popłynęło do telewizji. To wzrost o 7,2 proc. – szacuje Publicis Groupe. Pisaliśmy o tych estymacjach dzień wcześniej.