Zgodnie ze zaktualizowanymi zasadami YouTube zabrania „treści, które promują metody leczenia raka, które okazały się szkodliwe lub nieskuteczne, a także treści, które zniechęcają widzów do szukania profesjonalnego leczenia” - napisał na blogu dr Garth Graham, szef YouTube Health. Portal zamierza walczyć z treściami, które promują niesprawdzone metody leczenia zamiast uznanych i skutecznych terapii lub informacje na temat niesprawdzonych terapii, które rzekomo gwarantują chorym całkowite wyzdrowienie. YouTube będzie też zwalczać informacje na temat terapii, które zostały uznane za szkodliwe – informuje CNN.
Czytaj więcej
W przeciwieństwie do Facebooka i Instagrama, zweryfikowane konta w Threads nie są oznaczone jako media kontrolowane przez państwo. A to głównie serwisy z Rosji i Chin, co pokazuje, że rywal Twittera (obecnie X) już nie radzi sobie z dezinformacją.
Należący do Alphabet YouTube w ostatnich latach aktywnie zwalcza dezinformację medyczna na swojej platformie, nie tylko tą dotyczącą leczenia nowotworów, ale także fałszywych informacji na temat szczepionek i aborcji, a także treści promujących lub gloryfikujących zaburzenia odżywiania. Teraz YouTube wprowadza zaktualizowane ramy zasad dotyczących dezinformacji medycznej, które uwzględniają treści w trzech kategoriach: zapobieganie, leczenie i zaprzeczanie.
Dr Garth Graham napisał na blogu, że polityka platformy ma na celu zachowanie „równowagi między usuwaniem wyjątkowo szkodliwych treści przy jednoczesnym zapewnieniu miejsca na debatę i dyskusję”. Kwestie leczenia raka są tematem częstych dezinformacji i jednocześnie są też niezwykle istotne dla zdrowia publicznego.
Czytaj więcej
Zaufanie do odpowiedzi generowanych przez popularne boty jak ChatGPT czy Bard może być ryzykowne – systemy AI w wiarygodny sposób preparują treści i konfabulują. Wedle ekspertów skala zjawiska jest bardzo duża.