„Ród smoka” rekordową premierą HBO. Obejrzało go blisko 10 mln widzów

Pierwszy odcinek „Rodu smoka”, prequelu „Gry o tron”, obejrzało niemal 10 mln widzów. To dobra wiadomość dla HBO i właścicieli platformy.

Publikacja: 23.08.2022 14:20

„Ród smoka” rekordową premierą HBO. Obejrzało go blisko 10 mln widzów

Foto: Materiały prasowe

Fani „Gry o tron” nie zawiedli. Pomimo słabej końcówki kultowego serialu na podstawie prozy Georga R.R. Martina, pierwszy odcinek prequelu serii – „Rodu smoka” – obejrzało rekordowo dużo widzów. W poniedziałek Warner Bros. Discovery, właściciel platformy HBO Max i HBO ujawnił, że w niedzielny wieczór czasu amerykańskiego pierwszy odcinek nowego serialu obejrzało niemal 10 mln widzów, a dokładnie 9,986 mln.

– Wspaniale było zobaczyć, jak miliony fanów „Gry o tron” wracają razem z nami do Westeros ostatniej nocy – powiedział w poniedziałek CNBC Casey Bloys, dyrektor ds. treści w HBO i HBO Max.

„Ród smoka” opowiada o wojnie domowej Targaryenów mającej miejsce 200 lat przed wydarzeniami przedstawionymi w „Grze o tron”. Serial oparty jest na powieści „Ogień i Krew”.

Czytaj więcej

„Ród smoka”. Rozrywka mniej epicka niż „Gra o tron”, ale bardziej intensywna

Sukces premiery „Rodu smoka” przychodzi w momencie, w którym świeżo upieczony prezes David Zaslav szuka oszczędności. Cięcia kosztów odbywają się ostro, niczym obcinanie kończyn przestępcom przez Złote Płaszcze w serialu – HBO ogłosiło niedawno, że rezygnuje z europejskich produkcji pod swoją marką, czyli nie będzie produkować seriali i filmów poza USA. Z kolei Warner Bros. Discovery szuka oszczędności i konsolidacji swoich usług streamingowych, co nie sprzyja stabilności w planowaniu, a może dotknąć nie tylko HBO i HBO Max, ale także choćby należącego do TVN polskiego Player.pl. Koncern musi się bowiem mierzyć nie tylko z konkurencją ze strony rosnącego w siłę Disney+, który razem z siostrzanymi serwisami takimi jak Hulu jest już największym podmiotem na rynku VOD.

„Ród smoka” uczestniczy też w grze o wysoką stawkę. Drugi uczestnik franczyzy „Gry o tron” ma tu wiele do udowodnienia i od jego sukcesu zależy dalszy żywot franczyzy, jak i wyniki HBO. Po gorzkim smaku, jaki zostawił finał „Gry o tron” i cały finałowy sezon, „Ród smoka” musi pokazać, że do Westeros warto zaglądać. Na razie krytycy i widzowie oceniają serial wysoko – na Rotten Tomatoes ma on 82 proc. w ocenie krytyków (większość sezonów „Gry o tron” miało jednak ponad 90 proc.) i 88 proc. w ocenie widzów. Na IMDB ocena to na razie 9/10.

Fani „Gry o tron” nie zawiedli. Pomimo słabej końcówki kultowego serialu na podstawie prozy Georga R.R. Martina, pierwszy odcinek prequelu serii – „Rodu smoka” – obejrzało rekordowo dużo widzów. W poniedziałek Warner Bros. Discovery, właściciel platformy HBO Max i HBO ujawnił, że w niedzielny wieczór czasu amerykańskiego pierwszy odcinek nowego serialu obejrzało niemal 10 mln widzów, a dokładnie 9,986 mln.

– Wspaniale było zobaczyć, jak miliony fanów „Gry o tron” wracają razem z nami do Westeros ostatniej nocy – powiedział w poniedziałek CNBC Casey Bloys, dyrektor ds. treści w HBO i HBO Max.

Media
Akcje Cyfrowego Polsatu w górę. Zarząd o rodzinnym sporze
Media
Kina liczą, że pomoże im kilka tytułów
Media
„Parkiet” prezentuje nową ofertę prenumeraty. Wyjątkowa propozycja dla inwestorów
Media
„Rzeczpospolita” ma nową ofertę prenumeraty na 2025 rok
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Media
Szalony tydzień akcji Trump Media. Jaka będzie przyszłość spółki prezydenta elekta?