„Ród smoka” rekordową premierą HBO. Obejrzało go blisko 10 mln widzów

Pierwszy odcinek „Rodu smoka”, prequelu „Gry o tron”, obejrzało niemal 10 mln widzów. To dobra wiadomość dla HBO i właścicieli platformy.

Publikacja: 23.08.2022 14:20

„Ród smoka” rekordową premierą HBO. Obejrzało go blisko 10 mln widzów

Foto: Materiały prasowe

Fani „Gry o tron” nie zawiedli. Pomimo słabej końcówki kultowego serialu na podstawie prozy Georga R.R. Martina, pierwszy odcinek prequelu serii – „Rodu smoka” – obejrzało rekordowo dużo widzów. W poniedziałek Warner Bros. Discovery, właściciel platformy HBO Max i HBO ujawnił, że w niedzielny wieczór czasu amerykańskiego pierwszy odcinek nowego serialu obejrzało niemal 10 mln widzów, a dokładnie 9,986 mln.

– Wspaniale było zobaczyć, jak miliony fanów „Gry o tron” wracają razem z nami do Westeros ostatniej nocy – powiedział w poniedziałek CNBC Casey Bloys, dyrektor ds. treści w HBO i HBO Max.

„Ród smoka” opowiada o wojnie domowej Targaryenów mającej miejsce 200 lat przed wydarzeniami przedstawionymi w „Grze o tron”. Serial oparty jest na powieści „Ogień i Krew”.

Czytaj więcej

„Ród smoka”. Rozrywka mniej epicka niż „Gra o tron”, ale bardziej intensywna

Sukces premiery „Rodu smoka” przychodzi w momencie, w którym świeżo upieczony prezes David Zaslav szuka oszczędności. Cięcia kosztów odbywają się ostro, niczym obcinanie kończyn przestępcom przez Złote Płaszcze w serialu – HBO ogłosiło niedawno, że rezygnuje z europejskich produkcji pod swoją marką, czyli nie będzie produkować seriali i filmów poza USA. Z kolei Warner Bros. Discovery szuka oszczędności i konsolidacji swoich usług streamingowych, co nie sprzyja stabilności w planowaniu, a może dotknąć nie tylko HBO i HBO Max, ale także choćby należącego do TVN polskiego Player.pl. Koncern musi się bowiem mierzyć nie tylko z konkurencją ze strony rosnącego w siłę Disney+, który razem z siostrzanymi serwisami takimi jak Hulu jest już największym podmiotem na rynku VOD.

„Ród smoka” uczestniczy też w grze o wysoką stawkę. Drugi uczestnik franczyzy „Gry o tron” ma tu wiele do udowodnienia i od jego sukcesu zależy dalszy żywot franczyzy, jak i wyniki HBO. Po gorzkim smaku, jaki zostawił finał „Gry o tron” i cały finałowy sezon, „Ród smoka” musi pokazać, że do Westeros warto zaglądać. Na razie krytycy i widzowie oceniają serial wysoko – na Rotten Tomatoes ma on 82 proc. w ocenie krytyków (większość sezonów „Gry o tron” miało jednak ponad 90 proc.) i 88 proc. w ocenie widzów. Na IMDB ocena to na razie 9/10.

Fani „Gry o tron” nie zawiedli. Pomimo słabej końcówki kultowego serialu na podstawie prozy Georga R.R. Martina, pierwszy odcinek prequelu serii – „Rodu smoka” – obejrzało rekordowo dużo widzów. W poniedziałek Warner Bros. Discovery, właściciel platformy HBO Max i HBO ujawnił, że w niedzielny wieczór czasu amerykańskiego pierwszy odcinek nowego serialu obejrzało niemal 10 mln widzów, a dokładnie 9,986 mln.

– Wspaniale było zobaczyć, jak miliony fanów „Gry o tron” wracają razem z nami do Westeros ostatniej nocy – powiedział w poniedziałek CNBC Casey Bloys, dyrektor ds. treści w HBO i HBO Max.

Czym jeździć
Technologia, której nie zobaczysz. Ale możesz ją poczuć
Tu i Teraz
Skoda Kodiaq - nowy wymiar przestrzeni
Media
Zmiana na czele „Rzeczpospolitej”. Szułdrzyński nowym redaktorem naczelnym
Media
ATM Grupa kręci nowy film dla Netfliksa. Prezes odniósł się do sporu w rodzinie Solorza
Media
Święto Kina 2024 poniżej oczekiwań
Media
Reklama za rogiem, czyli fenomen cyfrowego outdooru