Rozwój medialnego biznesu w internecie kosztuje. Przekonuje się o tym coraz bardziej The Walt Disney Corporation, światowy potentat w dziedzinie rozrywki rodzinnej kierowany obecnie przez Boba Chapka. W odpowiedzi, śladem innych platform, wzrosną ceny za dostęp do treści pokazywanych online.
Ponad 1 mld dol. straty
W podsumowanym właśnie kwartale zakończonym 2 lipca amerykańska grupa wykazała – oprócz skokowej poprawy przychodów i zysków ogółem – dużo większe straty w segmencie bezpośredniego dotarcia do widza (ang. direct-to-consumer). Przy przychodach o 19 proc. wyższych niż rok temu (5,1 mld dol.) strata segmentu DTC Disneya sięgnęła 1,1 mld dol. To więcej o 300 mln dol. niż rok wcześniej.
„Wzrost straty operacyjnej spowodowały wyższa strata Disney+, niższy zysk Hulu oraz – w mniejszym stopniu – wyższa strata ESPN+” – podali menedżerowie koncernu.
Czytaj więcej
Platforma Disneya mocno uderzyła w konkurencję w Polsce wydatkami na reklamę – wskazują najnowsze badania. Zdaniem analityków obawiać może się jej nawet największy gracz, który na świecie stracił już sporo klientów.