W grudniu lista firm zainteresowanych przejęciem kontrolnego pakietu udziałów w wystawionej na sprzedaż Grupie TVN liczyła kilkanaście podmiotów. Obecnie media coraz częściej wymieniają już tylko trzy, które są najbardziej prawdopodobnymi potencjalnymi inwestorami w telewizyjnej grupie. To amerykańskie Time Warner oraz Discovery, a także niemiecka grupa Bauer, która w Polsce ma wydawnictwo kolorowej prasy (m.in. „Twój Styl" i „Pani" oraz „Show"), Interię oraz Grupę RMF FM.
Jak wynika z informacji „Rzeczpospolitej", na krótkiej liście jest jednak jeszcze jedna firma, również amerykańska – Scripps Networks Interactive. To producent i nadawca takich grup stacji, jak poświęcona urządzaniu domów HGTV, DIY Network, Food Network, Cooking Channel, Travel Channel oraz Great American Country.
TVN nie chciał odpowiedzieć na pytanie o Scripps. – Nie udzielamy komentarzy na temat transakcji – mówi tylko Emilia Ordon, rzecznik TVN.
Dylan Jones, szef komunikacji korporacyjnej w Scripps, nie zaprzecza jednak, że firma interesuje się TVN. – Nasza działalność międzynarodowa ma znaczący potencjał i zawsze jesteśmy wyczuleni na możliwości osiągnięcia zwrotu z inwestycji. Jednak nie komentujemy spekulacji dotyczących celów fuzji i przejęć – mówi Jones. W 2014 r. Scripps miał 2,7 mld dol. przychodów, o 5,3 proc. więcej niż rok wcześniej, a skonsolidowany zysk przypadający spółce wynosił 545 mln dol. (wzrost rok do roku o 8 proc.).
Całkiem niedawno świat obiegła informacja, według której do przejęcia Scripps przymierzało się Yahoo!, którego szefowa Marissa Meyer rozważała podobno przejęcie CNN lub właśnie nadawcy lifestyle'owych stacji z Tennessee. Na razie te pogłoski się jednak nie potwierdziły.