Właściciel Travel Channel chce mieć TVN?

Wśród czterech najbardziej prawdopodobnych inwestorów dla TVN jest amerykański Scripps Networks Interactive – wynika z informacji „Rzeczpospolitej".

Publikacja: 12.02.2015 21:00

Właściciel Travel Channel chce mieć TVN?

Foto: Fotorzepa, Jakub Ostałowski JOsta Jakub Ostałowski

W grudniu lista firm zainteresowanych przejęciem kontrolnego pakietu udziałów w wystawionej na sprzedaż Grupie TVN liczyła kilkanaście podmiotów. Obecnie media coraz częściej wymieniają już tylko trzy, które są najbardziej prawdopodobnymi potencjalnymi inwestorami w telewizyjnej grupie. To amerykańskie Time Warner oraz Discovery, a także niemiecka grupa Bauer, która w Polsce ma wydawnictwo kolorowej prasy (m.in. „Twój Styl" i „Pani" oraz „Show"), Interię oraz Grupę RMF FM.

Jak wynika z informacji „Rzeczpospolitej", na krótkiej liście jest jednak jeszcze jedna firma, również amerykańska – Scripps Networks Interactive. To producent i nadawca takich grup stacji, jak poświęcona urządzaniu domów HGTV, DIY Network, Food Network, Cooking Channel, Travel Channel oraz Great American Country.

TVN nie chciał odpowiedzieć na pytanie o Scripps. – Nie udzielamy komentarzy na temat transakcji – mówi tylko Emilia Ordon, rzecznik TVN.

Dylan Jones, szef komunikacji korporacyjnej w Scripps, nie zaprzecza jednak, że firma interesuje się TVN. – Nasza działalność międzynarodowa ma znaczący  potencjał i zawsze jesteśmy wyczuleni na możliwości osiągnięcia zwrotu z inwestycji. Jednak nie komentujemy spekulacji dotyczących celów fuzji i przejęć – mówi Jones. W 2014 r. Scripps miał 2,7 mld dol. przychodów, o 5,3 proc. więcej niż rok wcześniej, a skonsolidowany zysk przypadający spółce wynosił 545 mln dol. (wzrost rok do roku o 8 proc.).

Całkiem niedawno świat obiegła informacja, według której do przejęcia Scripps przymierzało się Yahoo!, którego szefowa Marissa Meyer rozważała podobno przejęcie CNN lub właśnie nadawcy lifestyle'owych stacji z Tennessee. Na razie te pogłoski się jednak nie potwierdziły.

Podczas prezentowania wyników finansowych za IV kw. 2014 r. Markus Tellenbach, prezes TVN, nie chciał podać, kiedy spodziewane jest zakończenie rozmów w sprawie sprzedaży stacji. TVN zapowiadał wcześniej, że dopuszcza także możliwość, iż do sprzedaży kontrolnego pakietu w stacji nie dojdzie.

—Magdalena Lemańska

W grudniu lista firm zainteresowanych przejęciem kontrolnego pakietu udziałów w wystawionej na sprzedaż Grupie TVN liczyła kilkanaście podmiotów. Obecnie media coraz częściej wymieniają już tylko trzy, które są najbardziej prawdopodobnymi potencjalnymi inwestorami w telewizyjnej grupie. To amerykańskie Time Warner oraz Discovery, a także niemiecka grupa Bauer, która w Polsce ma wydawnictwo kolorowej prasy (m.in. „Twój Styl" i „Pani" oraz „Show"), Interię oraz Grupę RMF FM.

Media
Akcje Cyfrowego Polsatu w górę. Zarząd o rodzinnym sporze
Media
Kina liczą, że pomoże im kilka tytułów
Media
„Parkiet” prezentuje nową ofertę prenumeraty. Wyjątkowa propozycja dla inwestorów
Media
„Rzeczpospolita” ma nową ofertę prenumeraty na 2025 rok
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Media
Szalony tydzień akcji Trump Media. Jaka będzie przyszłość spółki prezydenta elekta?