Właściciel Travel Channel chce mieć TVN?

Wśród czterech najbardziej prawdopodobnych inwestorów dla TVN jest amerykański Scripps Networks Interactive – wynika z informacji „Rzeczpospolitej".

Publikacja: 12.02.2015 21:00

Właściciel Travel Channel chce mieć TVN?

Foto: Fotorzepa, Jakub Ostałowski JOsta Jakub Ostałowski

W grudniu lista firm zainteresowanych przejęciem kontrolnego pakietu udziałów w wystawionej na sprzedaż Grupie TVN liczyła kilkanaście podmiotów. Obecnie media coraz częściej wymieniają już tylko trzy, które są najbardziej prawdopodobnymi potencjalnymi inwestorami w telewizyjnej grupie. To amerykańskie Time Warner oraz Discovery, a także niemiecka grupa Bauer, która w Polsce ma wydawnictwo kolorowej prasy (m.in. „Twój Styl" i „Pani" oraz „Show"), Interię oraz Grupę RMF FM.

Jak wynika z informacji „Rzeczpospolitej", na krótkiej liście jest jednak jeszcze jedna firma, również amerykańska – Scripps Networks Interactive. To producent i nadawca takich grup stacji, jak poświęcona urządzaniu domów HGTV, DIY Network, Food Network, Cooking Channel, Travel Channel oraz Great American Country.

TVN nie chciał odpowiedzieć na pytanie o Scripps. – Nie udzielamy komentarzy na temat transakcji – mówi tylko Emilia Ordon, rzecznik TVN.

Dylan Jones, szef komunikacji korporacyjnej w Scripps, nie zaprzecza jednak, że firma interesuje się TVN. – Nasza działalność międzynarodowa ma znaczący  potencjał i zawsze jesteśmy wyczuleni na możliwości osiągnięcia zwrotu z inwestycji. Jednak nie komentujemy spekulacji dotyczących celów fuzji i przejęć – mówi Jones. W 2014 r. Scripps miał 2,7 mld dol. przychodów, o 5,3 proc. więcej niż rok wcześniej, a skonsolidowany zysk przypadający spółce wynosił 545 mln dol. (wzrost rok do roku o 8 proc.).

Całkiem niedawno świat obiegła informacja, według której do przejęcia Scripps przymierzało się Yahoo!, którego szefowa Marissa Meyer rozważała podobno przejęcie CNN lub właśnie nadawcy lifestyle'owych stacji z Tennessee. Na razie te pogłoski się jednak nie potwierdziły.

Podczas prezentowania wyników finansowych za IV kw. 2014 r. Markus Tellenbach, prezes TVN, nie chciał podać, kiedy spodziewane jest zakończenie rozmów w sprawie sprzedaży stacji. TVN zapowiadał wcześniej, że dopuszcza także możliwość, iż do sprzedaży kontrolnego pakietu w stacji nie dojdzie.

—Magdalena Lemańska

W grudniu lista firm zainteresowanych przejęciem kontrolnego pakietu udziałów w wystawionej na sprzedaż Grupie TVN liczyła kilkanaście podmiotów. Obecnie media coraz częściej wymieniają już tylko trzy, które są najbardziej prawdopodobnymi potencjalnymi inwestorami w telewizyjnej grupie. To amerykańskie Time Warner oraz Discovery, a także niemiecka grupa Bauer, która w Polsce ma wydawnictwo kolorowej prasy (m.in. „Twój Styl" i „Pani" oraz „Show"), Interię oraz Grupę RMF FM.

Media
Jesienna ofensywa studiów z Polski. 11 bit studios otwiera listę
Media
Trzęsienie ziemi w RMF. Wieloletni szefowie odchodzą z zarządu
Media
Omdia: za 5 lat Netflix przegoni Polsat Box
Media
Rewolucja w Empiku. Sieć wchodzi na rynek książek używanych
Materiał Promocyjny
Wpływ amerykańskich firm na rozwój polskiej gospodarki
Media
Potężna porażka Elona Muska. X zablokowany w całym kraju