Dzieła pochodzą z polskich i zagranicznych kolekcji. Przywiezione zostały m.in. z paryskiego Luwru, Kunsthistoriches Museum w Wiedniu, z Londynu, Berlina i Nowego Jorku.
Ta niezwykła opowieść o sztuce renesansu inspirowanej antykiem, łączy fantazję z rozległą wiedzą i stwarza iluzję, że razem z bohaterami odrywamy się od Ziemi i dryfujemy w przestworzach raju. Nawet możemy zrobić sobie selfie ze skrzydłami na tle błękitnych obłoków.
A jednocześnie oglądając wystawę „Uskrzydlone. Putta w sztuce renesansu”, odkrywamy, że artystyczne wcielenia tych postaci nie są wcale takie same, jak na pozór może się wydawać. Ich twórcami byli wszak często wybitni artyści: Donatello, Lorenzo di Credi, Andrea Mantegna, Albrecht Dürer, Lucas Cranach Starszy.
Strzały Amora na wystawie „Uskrzydlone. Putta w sztuce renesansu”
Pulchne putta to figuralne elementy dekoracyjne w architekturze i sztuce. Przedstawiają małych figlarnych chłopców, często ze skrzydłami.
Putta stały się niezwykle modne w rzeźbie, malarstwie, grafice, artystycznym rzemiośle w XV wieku wraz z nawiązaniami renesansu do antyku. Za ich prekursora uznaje się florenckiego rzeźbiarza Donatella, który ozdobił chrzcielnicę baptysterium w Sienie figurami z brązu, przedstawiającymi aniołki z muzycznymi instrumentami, co dało też początek chrystianizacji antycznego motywu.