Tak wynika z interpretacji Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 24 lipca 2019 r. (0111-KDIB1-1.4010.218.2019.1.BS).
Spółka prowadzi działalność w obszarze IT: jest właścicielem portalu internetowego, oferuje też usługi z zakresu pozycjonowania stron. W celu promocji swojego biznesu, spółka nabywa od niepowiązanych dostawców z zagranicy usługi reklamowe. W szczególności, podmiot z siedzibą w Irlandii udostępnia spółce możliwości promowania się na popularnym portalu społecznościowym poprzez wyświetlanie treści określonych przez spółkę wskazanym członkom grupy docelowej.
Czytaj także: CIT: przepisy o usługach między powiązanymi firmami zablokowały 6,7 mld zł
Wątpliwość wnioskodawcy dotyczyła tego, jakie formalności należy spełnić, aby wypłata wynagrodzenia z tytułu usług reklamowych korzystała z wyłączenia z obowiązku poboru podatku u źródła, przy założeniu że wartość wynagrodzenia wypłacanego dla danego kontrahenta przekroczy w roku kwotę 2 mln zł.
Zgodnie z art. 21 ustawy o CIT, dochody z tytułu usług reklamowych uzyskiwane na terytorium Polski przez nierezydentów są objęte podatkiem u źródła według stawki 20 proc., przy czym przepis ten należy stosować z uwzględnieniem m.in. zawartych przez Polskę umów o unikaniu podwójnego opodatkowania. Zgodnie z umową polsko-irlandzką, wynagrodzenie za usługi reklamowe nie spełnia definicji należności licencyjnych i powinno zostać wyłączone z obowiązku poboru podatku u źródła.